További Cyb cikkek
![]() |
Általánosít: az összes pornográf alkotás célja "a férfi maszturbáció és a nők még kiszolgáltatottabbá, megalázottá tétele, megerőszakolásuk, lealacsonyításuk, megcsonkításuk, feldarabolásuk, megkötözésük, felpeckelésük, megkínzásuk, legyilkolásuk". A pornódívákra szintén legyárt egy (gyakran hangoztatott) sztereotípiát: "szegények, reménytelenek, stricik űzik őket, gyerekkorukban többszörös nemi erőszakot szenvedtek el". Az aktus minden esetben a nő önfeladásához vezet, még akkor is, ha (látszatra) ő akarja. "Szenvedést okoz a pénisz, a szeretkezés alapvetően szadista tett" - hirdeti a kissé bigott hölgy.
![]() |
MacKinnon |
A leszbikus pornót ugyancsak elítéli, hiszen az nem más, mint az "öngyűlölet egyik kifejezési formája". A bíróságokon különös, ám sokak által alkalmazott logikával érvel: a szabad véleménynyilvánítással az egyenlőséget állítja szembe. Egy szélsőségesen kollektivista egyenlőséget, mely leginkább az egyéni szabadságra hány fittyet, s "erényjavító" állami cenzorokra bízza a döntést. A libertariánus feminista Wendy McElroy szerint "a nőket az állam - és nem a szólásszabadság - nyomja el. Az állam - és nem a pornográfia nevében - égették a boszorkányokat. A XVIII. és a XIX. századi törvények - és nem a pornográfia - definiálta a nőket ingóságokként. A XX. századi törvények nem ismerik el a házasságon belüli erőszakot. A nőkkel szembeni korlátokat az állam - és nem a pornográfia - állítja fel. A falakat a cenzúra - és nem a szabadság - hagyja érintetlenül".
![]() |
Monique Covet |
Dworkin és MacKinnon agymenéseire azonban nem ő, hanem a Feminizmus szólásszabadság "Pornográfia" című brosúrájának a szerzői adták a legfrappánsabb választ. (Megint más: a magyar Monique Covet a Cannes-i - pontosabban Mandelieu La Napoule - XXX-seregszemlén nyert díjat. Amúgy Anita Blonde-nak is járna már egy Kossuth-díj!)