Alig pár nappal azután, hogy a dán sörgyár, a Carlsberg bejelentette, hogy a jövőben papírpalackban árulná a sört, hogy csökkentse a környezetterhelést, a Coca-Cola is közölte, hogy hasonló lépéseket tervez. A cég még 2018-ban hirdette ki Hulladékmentes Világ stratégiáját, melyben többek között vállalta, hogy 2025-ig 100 százalékban újrahasznosíthatóvá teszi csomagolóanyagait, 2030-ig pedig a felhasznált csomagolóanyagok 100 százalékának megfelelő mennyiséget hasznosít újra.
Az első generációs papírpalack egyelőre külső rétegéhez használ újrahasznosítható papírt, ami biztosítja a palack szerkezeti erejét és struktúráját, ehhez a belső bevonat úgy csatlakozik, hogy szét lehessen választani a két réteget, lehetővé téve az újrahasznosítást - áll a cég közleményében. A technológia további fejlesztésének következő lépése egyrészt a nagyüzemi gyártás kialakítása, másrészt az olyan palack létrehozása, melynek belső rétege is bioalapú, még inkább újrahasznosítható papírrostokkal azért, hogy ha a palack véletlenül a természetben végezné, ott a környezetre ártalmatlanul tudjon lebomlani.
Az újrahasznosítás más területén pedig 300 példányban készült olyan mintapalack, amely bizonyítja, hogy egyszer még a tengerben felgyülemlő szemét is felhasználható lesz újrahasznosított csomagolás formájában. A kísérleti jelleggel gyártott, egyelőre nem kereskedelmi forgalomba szánt palackok 25 százalékban a Földközi-tengerből és a tengerpartról begyűjtött, majd újrahasznosított műanyagot tartalmaznak.
A Coca-Cola azt tervezi, hogy 2020-tól több palackjához is már ezt a megoldást alkalmazza.