Harry Potter, a marketing megújítója

Index
2003.07.03. 10:12
Marketingszakemberek szerint a Potter-mánia egy sokkal szélesebb értelemben vett társadalmi jelenséggel is magyarázható: a felnőttek igyekszenek fiatalosan élni, s igazodni tinédzser gyermekeik igényeihez - írja a Világgazdaság.

Másfelől a szakemberek arra is rámutatnak, a húszas éveik végén járó fiatal felnőttek még meglehetősen infantilisek, nem gondolnak se házasságra, se családalapításra, se házvásárlásra, lélekben sokkal közelebb állnak a gyerekekhez.

A Harry Potter-könyveket a felnőttek és a gyerekek egyaránt szívesen olvassák, így nem sok különbség van a reklámkampányt illetően abban sem, hogy felnőtteknek, vagy gyerekeknek szánják-e a könyvet. Az Ipsos Book Trends felmérése szerint a 14 éves, illetve ennél idősebb korosztály vásárolta a Harry Potter-könyvek 59 százalékát 2000-ben, a negyedik kötet megjelenésekor, míg 1999-ben ez az arány még csak 43 százalék volt. A 35 éven felüliek 34 százaléka vett Potter-könyvet 2000-ben és 29 százaléka 1999-ben.

A Potter-könyvek kiadója, a Scholastic Corp. marketingigazgatója úgy látja, hogy a kiadványok sikere nagyrészt a felnőtt olvasók növekvő érdeklődésének tulajdonítható, s ahogy Harry "öregszik, úgy változik az olvasói tábor összetétele" írja a Világgazdaság.