Olivér
4 °C
8 °C

Az írott sajtóban többen reklámoznak, mint a tévében

Kreatív
2003.09.24. 10:52
A Mediagnozis 2002-es listaáras adataihoz képest jelentősen más annak a reklámtortának az aránya, amelyet az MRSZ állított össze a tavalyi nettó reklámköltések alapján. A szövetség becslése szerint ebben az időszakban nem a televíziókban, hanem a sajtóban költöttek legtöbbet a hirdetők.

A listaáron mért reklámköltési adatok Skriba Judit, az MRSZ alelnöke szerint azért maradnak el a monitorozás során rögzített eredményektől, mert például a televíziós kampányok többségéért a tényleges nézettség alapján fizetnek a hirdetők, ugyanakkor a monitorozás itt is tarifaáron, listaáron történik. Ezenkívül folyamatosan növekedik a médiumok közötti barter-együttműködés, a keresztpromóció, amely mögött nincs tényleges pénzmozgás.

Az MRSZ becslése és a Mediagnozis mérési adatai között legnagyobb eltérés a televízió reklámköltések esetében. Míg a Mediagnozis listaáras adatai szerint a televíziós reklámköltés tavaly 65 százalék volt, addig az MRSZ kutatása 41 százalék nettó költést állapított meg ezen a felületen. Ennek megfelelően az MRSZ szerint tavaly közel 51 milliárd forintot költöttek el, ami lényegesen kevesebb a Mediagnozis által számított 204 milliárdhoz képest.

A másik meglepő eredmény, hogy a nettó költési adatokban a nyomtatott sajtó részaránya nagyobb, mint a televízióé: itt a Mediagnózis 25 százalékos listaáras adata áll szemben a 42 százalékos nettó költéssel. A szövetség becslése szerint 2002-ben 52,4 milliárd forintot szántak sajtóhirdetésekre, míg a Mediagnozis 78 milliárd forintot tett közzé.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?