Budapesten Ora-Ito, a dizajnzseni

Index
2005.05.07. 15:12
Budapest vendége szombaton a világ egyik legelismertebb formatervezője, Ora-Ito. A francia fiatalember 1998-ban csak virtuálisan létező márkáival robbant be a köztudatba. Az emberek fejét összezavarandó hirdetéseket jelentetett meg nem létező márkáiról, az újságok sorra jelentették meg cikkeiket virtuális termékeiről. A fikció akkor szárnyalta túl a valóságot, amikor a vásárlók elözönlötték a netet, hogy megvásárolhassák a nem létező termékeket. Sokan az új Warholnak tartják, aki a fogyasztói társadalmat emblematikusan megtervezett márkáival parodizálja.

Ito még alig múlt 24 éves, ennek ellenére az épületektől kezdve lemezborítókon át a lábbelikig számos világmárkával együttdolgozva tervezett már mindent, úgy mint Gucci táskát, Adidas parfümöt, vagy Swatch digitális órát. Ora-Ito a Heineken Future Showra érkezik Magyarországra, ahol bemutatja az általa tervezett Heineken üveget, amely a jövő sörének futurisztikus palackja. Az Arénában megrendezésre kerülő rendezvényen emellett bemutatásra kerül Zoób Kati 2005-ös future kollekciója, illetve a Use formáció holnap showja.