Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEM- A cenzúra nyomával, sőt jelenségeivel tegnap, ma és holnap is találkozhatunk. Akadályt csak egy szabhat ennek: a szabad szellem, amely önmagát nem cenzúrázza, mert minden cenzúra közül az öncenzúra a legveszélyesebb - fogalmazott Göncz Árpád. A volt köztársasági elnök szerint a kiállított "írógépmáglyák" arra kell, hogy emlékeztessék a látogatót: a cenzúra korszaka bármikor bekövetkezhet, ha nincs erő annak gátat szabni.
- A szabadságért, a cenzúra elhárításáért egyetemlegesen vagyunk felelősek - hangsúlyozta Göncz Árpád, hozzátéve: erre figyelmeztet minden szónál ékesebben az amerikai művésznő installációja.
A washingtoni Cultural Exchange Foundation nemzetközi kiállítása először 1999-ben a berlini Bebelplatzon, az 1933. május 10-i náci könyvégetés helyszínén volt látható.
Az Irodalom rács mögött című installáció - a méterszer méteres ketrecekbe zárt, 1920-30-as évekből származó írógéptömeg - az ősszel Magyarországról az Egyesült Államokba utazik, ahol New Yorkban, Bostonban és Kaliforniában mutatják be.
A kiállítás június 26-ig tekinthető meg a budai Várban.