Jim Morrison kampányol a klímaváltozás ellen

2007.02.02. 17:33
Jim Morrisont halála után 35 évvel rángatják elő a Pére Lachaise-ből azért, hogy segítsen megállítani a globális felmelegedést.

Megzenésítik a Doors emblematikus énekesének Woman in the Window (Nő az ablakban) című versét, hogy azt a Global Cool nevű kampányban használják. A költő-énekes a szóban forgó verset 1971-ben írta, és ekkor rögzítette magnószalagra. A vers arról szól, hogy egy angyal lejön a földre, hogy figyelmeztesse az embereket gyarlóságukra.

Tíz év

A Global Cool kampány arra akarja felhívni az emberek figyelmét, hogy kevesebb széndioxidot bocsássanak a légtérbe, mert azzal lassítható a globális felmelegedés folyamata. Céljuk, hogy tíz év múlva tíz tonnával kevesebb széndioxidot bocsássunk ki. Olyan egyszerű dolgokkal szeretné rábírni az embereket az energiatakarékosságra, mint hogy kapcsolják le a lámpát maguk után, húzzák ki a mobiltöltőt a falból, ha nem használják, vagy hogy csavarják egy fokkal lejjebb a fűtést. A kampány indítói szerint az így nyert tíz év elég lenne ahhoz, hogy addig alternatív energiaforrásokat találjunk.

Gazdálkodj okosan

A kampányhoz több zenész, például Perry Farrell, John Densmore (a Doors dobosa) vagy a Scissor Sisters is csatlakozott.

A Global Cool nevében nyilatkozó Densmore elmondta: azt szeretnék elérni, hogy az energiatakarékosság a jövőben "cool" (menő) dolognak számítson, olvasható az NME.comon. Densmore-nak köszönhető, hogy a zöldszervezet indulója Jim Morrison szerzeményéből készült, örömmel ajánlotta fel a szervezetnek a jogokat.

Az induló zenéjét Perry Farrell (a Jane's Addiction egykori énekesének) új együttese, a Satellite Party játssza. A számot 2007 áprilisában fogják kiadni.