Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMAz április 27-ig nyitva tartó tárlat nem a hagyományos stílusú kiállítások kedvelői számára készült. A látogatók csöndes csoszogás helyett James Bond virtuális valóságába léphetnek be tévéképernyők, filmfelvételek és vibrációs székek segítségével.
A látogatók tévénézés és rázkódás közben úgy érezhetik, mintha halált megvető bátorsággal lógnának a nevezetes Golden Gate hídról, vagy mintha kínai ügynökök elől menekülnének Szibériában. Sőt, a probléma-szimulátor segítségével olyan feladatokat is megoldhatnak, mint a világbéke vagy a pandamackók megmentése.
Sara Milne bevallotta, hogy a kiállított tárgyak listája hiányos. - Az újabb filmekre összpontosítunk, mivel a kellékek gyűjtése csak néhány éve kezdődött el. Az első James Bond filmből, a Dr. No címűből például mindössze két kellék maradt fenn, egy parabola antennává alakítható sajtreszelő és egy légpuska.
A kiállítás legérdekesebb tárgyai közé tartozik az aranyból készült colt, amellyel Christopher Lee lemészárolta a stáblistán szereplők jelentős részét, vagy Richard Kiel acélkeménységű fogsora A kém, aki szeretett engem című filmből. A legnagyobb darab a Goldfinger 1937-es Phantom-III-Rolls-Royce autója.
A rajongók betekinthetnek James Bond útlevelébe is, helyet foglalhatnak a titkosszolgálat főnökének, M-nek a székében. Egyébként ez az egyetlen szék a kiállításon, amely nincs vibrációs szerkezettel ellátva.
Ami az Ian Fleming könyvei alapján készült James Bond-filmek történelmi hátterét illeti, az a berlini falról készült néhány képre és a hidegháborút érzékeltető filmrészletekre korlátozódik. - De a valóság valójában senkit nem is érdekel - mondta egy neve elhallgatását kérő teremőr.