Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMA pályázatot a Fővárosi Önkormányzat a XI. kerületi önkormányzattal közösen írta ki. Az első helyezett, a Mű-Hely Zrt. team vezetésével dolgozó építész irodákból álló csoport hétmillió forintot nyert el, a második helyezett ECE PM Budapest Kft. 4,5 millió forintot, a harmadik helyezett Palatium Stúdió Kft. 3,5 millió forintot. A díjnyertesek ötleteit várhatóan beépítik a készülő városrendezési és szabályozási tervekbe.
Nagy Béla, az ötletpályázat első díjas tervezői csoportjának vezetője az MTI-nek elmondta: javaslatuk szerint ki kellene használni a terület különleges adottságát, miszerint igen sokféle közlekedési eszközről lehet majd itt átszállni a másikra. Erre egy olyan nagy, korszerű aluljárórendszert javasoltak, amelyben már eleve egy sor kereskedelmi, szolgáltató üzlet lenne, és innen könnyen meg lehetne közelíteni a különféle közlekedési eszközöket, a sínek két oldalán lévő szabad területeken felépítendő 300-500 ezer négyzetméternyi kereskedelmi, szolgáltató, irodai, sport- és oktatási létesítményeket. A pályaudvar felújítása esetén a jelenlegi pályaudvari épületet egy kerületi rendezvényházzá lehetne átépíteni.
Az eredményhirdetésen Lakos Imre, a XI. kerület alpolgármestere elmondta, hogy az ötletpályázatot fél éve írták ki, abból a célból, hogy a 4-es metró építésével azonos ütemben, vagyis már 2010-re elkészülhessen a Kelenföldi pályaudvar és környezete rendezésének első üteme. "Közép-Európa legnagyobb intermodális központja épül fel Kelenföldön, amely mind költségeiben, mind méreteiben meghaladja például az új kormányzati negyedet" - mondta.
A nyertes pályázat kifejti: a közlekedési csomópont leglényegesebb feladata, hogy minél több autót tartson távol a város belső részeitől, azaz minél többen szálljanak át valamelyik közösségi közlekedési eszközre, és ezáltal kevesebb személygépkocsi terhelje a város belső úthálózatát és a környezetet.