További Klassz cikkek
Kiderült viszont, hogy a művészek, futurológusok és digitális szaktekintélyek arról azért meg vannak győződve, hogy a jövő kísértetiesen fog hasonlítani egy hatvanas évekbeli sci-fi filmre. Ezt már kevésbé értjük.
A fesztivál Cyber Art részlegében kiállított tárgyak szerint a jövőben minden dolog legelőször is csipogni fog, és prüntyögni, és elektrosztatikus zajokat ad ki. Villogásból és prüntyögésből áll majd a jövő.
Itt például egy szkenner fénysugarai, egy zeneíró szoftver működési elvén, hangokká alakították az asztalon található dolgokat.
A fenti elképzelések okán az Ars Electronica egyébként a Csodák Palotája felnőtt kiadásának tűnt. A játékos ötletek olyannyira közel hozták a tudományt az emberhez, hogy a tudomány egész homályossá vált, már nem is látszott.
Így zavartalanul hülyéskedhettünk a nagyon bonyolult technikai eszközökkel anélkül, hogy örömünket olyan kérdések zavarták volna meg, hogy miként és miért működik a dolog, amivel játszunk. A képen mágneses folyadék látható, ami mágneses tér hatására olyanná vált, mintha sündisznók vívnák haláltusájukat egy kádnyi kátrányban, miközben valaki a bokorban prüntyögő hangokat kelt egy szerkezettel.
A szórakoztató tudomány vonalán nagy sikernek örvendett a mozgatható képernyőkkel játszható tenisz, ahol a játékosok a monitorral ütötték vissza a virtuális labdát az ellenfél virtuális térfelére, valódi rohangászás közepette.
A virtuális valóságnak voltak extrém formái is, például a repülés, amihez egy szenzoros ruhát is fel kellett volna öltenünk abban az esetben, ha a szerkezet éppen nincs üzemen kívül.
A látogatók egyébként lelkesen üdvözölték a találmányokat.
Néha pedig, a kiállítás mottójának, a Hybridnek megfelelően létrejött az ember-gép kapcsolat.
A technológia mélyrétegeiben kevéssé járatos látogatót egyébként inkább a kortárs építészet húzásai ragadták meg.
Amiben nyilván szintén ott a modern technológia, csak a szoftver az építészeti irodában tekinthető meg.
A leginkább reményt keltő alkotás mégis a Lentos kortárs művészeti múzeum volt, amely ugyan nem csipogott, felületére pedig sem ledek, sem pedig a budapesti Művészetek Palotájáról ismert, világító zizik nem voltak felerősítve. Mégis azt sugallta, amíg létezik kreativitás, van remény.
A viszontlátásra.