Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMEgy kaliforniai republikánus képviselőnő törvénnyel tiltatná be, hogy a reklámok hangosabban szóljanak, mint a környező műsorok, írja az Advertising Age. „Nemhogy a karosszékből, de a lakásból is kirobbant a reklámok hangereje, és ez rettentően bosszant" - nyilatkozta Anna G. Eshoo képviselőnő, aki egyelőre támogatókat gyűjt a kongresszusban a törvénytervezetéhez. A nép rokonszenvét mindenesetre már elnyerte. „Elárasztottak a bíztató emailek" - mondta.
A CBS már régóta dolgozik a problémán
A marketingesek viszont már a tervezet hírére akcióba léptek, hogy a felülről diktált szabályok elébe menjenek, és inkább maguk vezetnének be valami szabályozást. A nagyobb médiacégek, mint a CBS és az NBC Universal ráadásul már régebb óta dolgoznak az ügy megoldásán.
„A hirdetőknek nincs befolyása arra, hogy milyen stílusú és hangerejű programok között adják le a reklámot" - védekezett Da Jaffe, az amerikai hirdetők szövetségének (Association of National Advertisers) elnöke. Az üvöltő reklámok viszont sokszor eleve túl hangosak, egyre gyakrabban használnak például zúzósabb gitárzenéket, és direkt dörgedelmes hangú színészeket alkalmaznak.
A szakemberek szerint a reklámok hangjának inkább kellemesnek kellene lenniük, mint izgatottnak, de a hirdetőknek fontosabb, hogy a közönség meghallja az üzenetet. „Ezzel nem értek egyet - mondta Daniel Howard, egyetemi marketingprofesszor. - A hangos reklámok idegesítőek, és emiatt a nézők negatívan reagálnak a termékre is. Ha a terméket emiatt ellenszenvesnek könyvelik el, akkor kevesebbet lehet eladni belőle."
Majd segít a logaritmus
„Rengeteg panaszt kaptunk, de a bevételünk csak akkor nő, ha a közönség szeret minket. Próbáljuk elkerülni, hogy megőrjítsük őket ezzel" - mondta Martin Franks a CBS-től. A megoldást a digitális adás jelentheti, mivel egy olyan DialNorm nevű algoritmus bevezetését tervezik, ami beazonosítja a hangerőt. Így a tévé vagy a set-top box ezt le tudja olvasni, és beállíthatja a megfelelő erősséget.