Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMRaktárban rozsdásodnak az HBO kellékfegyverei, a sorozatgyártás felett átvették az irányítást nők és a fegyverellenes lobbi, panaszkodik a Los Angeles Times szerzője.
Maffiózók helyett érzékeny vámpír
“Ahol egykor a Maffiózók és a Drót szereplői bőséggel szórták a golyókat és a káromkodásokat, ott most egy lágyhangú botswanai nyomozónő old meg bűnügyeket. Ehhez nemhogy fegyvere, még mobilja sincsen – állapítja meg az újságíró, de a sornak ezzel nincs vége. - A True Blood - Inni és élni hagyni-ban egy pimasz lány egy szomorú és érzékeny vámpírral fedezi fel a szerelmet, és az In Treatment Gabriel Byrne-ja hiába volt valamikor tökös, ma New York-i neurotikusok lelkizését hallgatja.”
Nemcsak az HBO puhányodott el a csalódott író szerint: a Dexter, a Vértestvérek, a Tudorok, a Kaliforgia és A mentalista is ezt az erőszakmentes vonalat viszik. Ezzel szemben a Life on Mars című sorozatot elkaszálták, pedig az a Serpico című Al Pacino-s, korrupt zsarus film előtti időket képviselte.
Nőuralom
„Talán az ok az lehet, hogy több nő tévézik, mint férfi – jegyzi meg a cikkíró. – A józan ész és a piackutatások alapján viszont mindig azt tartották, hogy a nők férfi és női főszereplős történeteket is fogyasztanak, de a férfiak csak férfiakról szólókat.”
„A botswanai nyomozónőről szóló The No. 1 Ladies' Detective Agency ékes példája annak, hogyan lehet egy teljesen halálra ítélt sorozatot készíteni – teszi hozzá. – Nemcsak a fegyverek, a kemény szövegek és a szex hiányzik belőle teljesen, de a cselekmény is lassú, a főszereplő vidám fekete asszony kizárólag teát iszik, és csak az hajtja, hogy valami jót tehessen. Viszont legalább újító a felhozatalhoz képest.”
Bár az HBO korábban teljesen átszabta a tévés szabályokat, most inkább az egyszerű emberi drámákra álltak át, mondja, de a végére egészen megbékél: „A harmadik felvonásban azért még elsülhet az elsőben megvillantott pisztoly, de néha fegyver nélkül is lehet jó drámát csinálni.”