A luxemburgi központú vállalat erősen megérezte a reklámpiaci zsugorodást. Szélesebb üzleti eredménye (EBITA) 53,7 százalékkal 88 millió euróra csökkent az egy évvel korábbi 188 millióról. A bevétel 11,1 százalékkal 1,18 milliárd euróra csökkent.
Az RTL csoport korábban azt valószínűsítette, hogy az európai televíziós piac idén 15 százalékkal szűkül. Csütörtöki közleményük szerint a vállalat 2009-es kilátásairól nem lehet megbízható előrejelzést adni. Annyi tűnik csak biztosnak, hogy a nyereség jóval kisebb lesz a tavalyinál - áll a közleményben.
A 90 százalékban a német Bertelsman médiacsoport tulajdonában álló társaság 11 európai országban összesen 45 tévécsatornát és 32 rádióállomást működtet és világszerte évi 10 ezer órányi műsort gyárt.