Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMA kultuszminisztérium lépése valójában egyéves reklámkampánynak tekinthető, aminek költségei a kiadók és az állam között oszlanak meg. A lap előállítási költségeit a lapkiadók, a postai számlát pedig az állam fizeti majd, ami évente ötmillió euróba (140 millió forintba) kerül az adófizetőknek.
A 350 ezres példányszámú Le Parisien napilap kiadóvállalatának vezérigazgató-helyettese szerint az ingyenbérlet fő pozitívuma az lesz, hogy a fiatalok egyáltalán kezükbe vehetnek egy papír lapot, és így megismerkedhetnek egy valódi nyomtatott újsággal.
A 18 és 24 év közötti korosztály ugyanis, a felmérések szerint, csaknem kizárólag az internetről tájékozódik. A lapkiadókat tömörítő egyesületek most mindenesetre úgy vélik, az egy éves akció során mintegy 200 ezer fiatalt tudnak majd megszólítani.
Januárban maga Nicolas Sarkozy jelentette be, hogy három év alatt 600 millió eurót fordítanak erre a célra, és egyebek mellett 20 százalékkal növelik a sajtóban elhelyezendő társadalmi célú hirdetésekre fordított állami keretet.
A kulturális miniszter szerdán az alacsony reklámbevételű napilapok támogatását is kilátásba helyezte, bejelentve, hogy az e célra elkülönített, jelenleg hétmillió eurós keretet az idén megduplázzák.