Meglepő siker a cannes-i tévévásár

2009.09.25. 15:15
Több mint 12 000 regisztrált résztvevő, 4000 tévés vásárló utazott Cannes-ba az éves audiovizuális tartalmakat felsorakoztató bemutatón. Ez a jelenlegi gazdasági helyzethez képest nagyon jó arány a szervezők szerint, különösen a félig üres központi hallban tartott januári Natpéhoz képest.

Míg a mindenki számára vonzó dél-franciaországi helyszínen tartott, főként európai filmesekre számító Mipcom évi három eseményt is megengedhet magának, az észak-amerikai központú Natpe a regionális Discop rendezvényekkel kevesebb sikert könyvelhet el mostanában, írja a Variety. Bertrand Villegas médiaelemző szerint ennek oka, hogy a gyártás középpontja Európa, főleg Nagy-Britannia felé mozdult el az utóbbi időben.

A gazdasági válság miatt átmenetileg radikálisan csökkent a média- és reklámbevétel világszerte. Szakértők szerint ez nem jelenti a Natpe végét. Az amerikai vásár mellett szól, hogy a vevők és az eladók egyaránt a személyes üzletkötés fontosságát tartják szem előtt, míg a Mipcom és hasonló rendezvények az új technológiák felé mozdulnak el.

"A skype, a webkamera és az egyéb új eszközök használata sem hasonlítható egy kézfogáshoz” – mondta Mara Sternthal az Ascent Media Grouptól. Hozzátette, a hagyományos üzletkötést, ami közvetlen kapcsolatépítésen alapszik, az olyan tervezett fejlesztések sem helyettesíthetik, mint a Global Media Exchange-nek nevezett online vásár, a Mipcom virtuális megfelelője.