Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEM
A több mint kétszáz hazai helyi rádió a reklámbevételeik növekedését reméli a Danubius és a Sláger megszűnésétől. A két nagy kereskedelmi adó elhallgatásával hatalmas vákuum keletkezik a reklámpiacon, ezért az ügynökségek remélhetőleg a helyi rádiókhoz viszik a megrendeléseket - mondta a Független Hírügynökségnek Radetzky András, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (HEROE) elnöke.
A helyi rádiók vezetői kíváncsian várják, hogy a két új adó milyen formátummal rukkol elő, ha több lesz a beszélgetős műsor, akár jelentősen megváltozhatnak a hallgatottsági adatok is, ez pedig együttjárhat a reklámpiac átrendeződésével - mondta Radetzky András. Ha ez bekövetkezik, akkor a reklámügynökségek vélhetően sokkal óvatosabban nyúlnak majd a két új adóhoz, ez pedig a helyi rádiók malmára hajthatja a vizet. Az első hetekben az újdonság ereje biztos sok hallgatót generál majd, de csak néhány hét (hónap) alatt áll majd be a tényleges hallgatottság.
Az elnök szerint két profi kereskedelmi adó indul a Danubius Rádió és a Sláger helyén, nem pedig politikai beszélgetős műsorokon alapuló csatornák, ahogy azt a sajtóban beharangozták.
2008-ban a teljes rádiós reklámpiac 12 milliárd forintot tett ki, ebből 2 és fél milliárdos bevétel jutott a helyi rádióknak. Zömében a helyi vállalkozók reklámjaiból, de az ügynökségektől is összesen nagyjából 700 milliós megrendelés futott be a helyi adókhoz. A rádiós szakma most arra számít, hogy ez a 700 millió forintos bevétel emelkedik meg, akár 25-30 százalékkal is.