Mátyás
-6 °C
1 °C

A Tv2 pert vesztett Szabadi Bélával szemben

2010.01.04. 15:27 Módosítva: 2010-01-04 16:35:31
Személyiségi jogi pert vesztett a TV2 Szabadi Bélával szemben hétfőn nem jogerősen azért, mert hozzájárulása nélkül mutatta bilincsben, és valótlanul állította róla, hogy "nem létező szaktanácsadásért milliókat vett fel".

A Fővárosi Bíróság elsőfokú ítéletében megállapította, hogy az MTM-SBS Televízió Zrt. megsértette a felperes képmása védelméhez fűződő személyiségi jogát azzal, hogy a TV2 2008. április 29-ei Tények című műsorában a volt kisgazda politikust "ki nem takart arccal, bilincsben és pórázon vezetve ábrázoló videót használt fel vágóképként. Ezt a felvételt a felperes hozzájárulása nélkül készítette, tiltása és a TV 2-vel kötött megállapodása ellenére használta fel".

A Fővárosi Bíróság megállapította azt is, hogy a kifogásolt hírműsor felvezető szövegében Szabadi Bélával kapcsolatban valótlan állítás hangzott el, miszerint " nem létező szaktanácsadásért milliókat vett fel" - közölte Szabadi Béla.

Az elsőfokú bíróság megállapította, miszerint a büntető eljárás során fel sem merült még a feltételezése sem annak, hogy Szabadi Béla részéről személyes haszonszerzés történt volna, ezért a TV2 megsértette a felperes becsülethez és jó hírnévhez való jogát is.

A bíróság nem jogerősen kötelezte az alperest, hogy 15 napon belül ismerje el a jogsértést, és magánlevélben kérjen bocsánatot, valamint nem vagyoni kártérítés címén 200 ezer forintot fizessen a felperes részére.

A TV2-nél az MTI érdeklődésére azt közölték, hogy a fellebbezésről az írásba foglalt ítélet kézhezvétele után döntenek majd.