Miért az idei Super Bowl lett minden idők legnézettebb tévéműsora?

2010.02.10. 14:29
A New Orleans megnyerte az amerikaifutball-bajnokságot, a CBS pedig a nézettségi versenyt. A közvetítés új all time rekordot állított fel. De miért?

Ahogy arról már beszámoltunk, a New Orleans Saints-Indiapolis Colts amerikaifutball-döntő közvetíése lett nemcsak a sportág, hanem a televíziózás történetének legnézettebb műsora. Az NFL futball-liga szerint világszerte egymilliárd ember látta az eseményt. Felmerül a kérdés, mi állhat a hatalmas érdeklődés mögött?

Az, hogy a közvetítést többen látták, mint a MASH című vígjátéksorozat 1983-as fináléját, meglepetésként hatott. Különösen azért, mert a televíziózás már nem számít olyan népszerű szórakozásnak az Egyesült Államokban, mint a 80-as években. Ezért is váratlan némiképp, hogy egy tévés esemény ilyen nézettséget volt képes produkálni. David Bushman, a Paley Center amerikai médiaintézet kurátora négy lehetséges tényezőt vázolt fel.

1. Az időjárás. Amerika keleti partján hatalmas havazás volt, sokaknak nem volt jobb dolguk, mint a döntőt nézni, mert a lakásukból sem tudtak kimenni. Washington, ahol különösen erősen havazott, nem véletlenül lett a győztes New Orleans után a második legtöbb nézőt adó  város.

2. A sportág egyre növekvő népszerűsége. A növekedés évek óta megfigyelhető, és most érte el a csúcsot. Peyton Manning, az Indianapolis Colts irányítója a nyilvánosság előtt az egyik legtöbbet szereplő játékos, aki számos reklámban is szerepelt, így nevét mindenki ismeri az országban. A New Orleans Saints csapatának is megvannak a maga sztárjai, mint például Reggie Bush, aki a valóságshow-kból ismert Kim Kardashiannal jár, még több nézőt ültetve a tévéképernyők elé. Az idén a sportág halhatatlanjai közé választott Jerry Rice és Emmitt Smith is feltűntek egy sztáros-táncolós műsorban, a Dancing With the Starsban.

3. A Katrina hurrikán. Az, hogy a Saints a hurrikán sújtotta New Orleansból küzdötte fel magát a döntőig, ahova több mint 40 éves fennállása alatt még soha nem jutott el, a futball iránt kevésbé érdeklődök figyelmét is felkeltette.

4. A CBS reklámkampánya. A csatorna megpróbálta a ritka alkalmat jól kihasználni, ugyanis a négy nagy amerikai csatorna, az ABC, CBS, NBC és a Fox egymást évente váltva sugározza a Super Bowlt. A meccs kezdete előtt a CBS az idei szezon többórás összefoglalójával, minden részletre kiterjedő adatokkal, statisztikákkal szolgálta ki a rajongókat.