Majdnem a felére esett a magyarországi érdekeltségekkel is rendelkező német Axel Springer lapkiadó profitja tavaly, főként a hirdetési piac pangása miatt. Az adózott eredmény 303 millió euróra mérséklődött az egy évvel korábbi 560 millióról. A társaság szerdai közlése szerint a bevételek 4,3 százalékkal 2,61 milliárd euróra zsugorodtak, de egyik legfontosabb piacán, Közép-Kelet-Európában nagyobb volt a visszaesés, mint Németországban, ahol a csoport lapjai viszonylag jól szerepeltek a válság ellenére. (Az Axel Springer Magyarországon olyan lapokat ad ki, mint a Viággazdaság, a TvR-Hét, a Kiskegyed, a Menedzser Magazin vagy a Popcorn.)
Az EBITDA (kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredmény) 31 százalékkal 333,7 millió euróra mérséklődött.
A társaság vezetése arra számít, hogy az idén 10 százalékkal növekszik az EBITDA 2009-hez képest a költségcsökkentési program folytatásának eredményeképpen, a bevételeket nagyjából a tavalyi szinte várják.
A csoport forgalmának egyötödét adó digitális média üzletág bevétele 4,7 százalékkal nőtt.