További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A vuvuzela zümmögésénél csak a pénztárgép csörgése hangosabb az idei labdarúgó-világbajnokságon. A végső mérleget persze még jó ideig nem teszik közzé, de a FIFA és a helyi szervezőbizottság közlése szerint a televíziós és internetes közvetítési jogok értékesítéséből már eddig is befolyt 3,4 milliárd dollár (az testvérek között is 785 milliárd forint), így nekik tulajdonképpen mindegy, ki játssza majd a döntőt július 11-én.
A mérkőzéseket közvetítő televíziós társaságoknak viszont nagyon nem mindegy, ki és mikor szerepel a képernyőn, hiszen a reklámpercek értékét ez a két tényező befolyásolja. A brit ITV sugározta például az Anglia-USA mérkőzést június 12-én, szombaton este, és a szünetben, illetve a mérkőzés előtt és után sugárzott félperces szpotok értéke 440 000 dollárra rúgott.
Amikor az ITV és a közszolgálati BBC közösen sugároz mérkőzést, a helyi reklámtörvények miatt máris kevesebbet lehet elkérni ugyanezért, ha pedig nem az angol csapat meccsei láthatók, a hirdetők maximum 120 000 dollárt hajlandók fizetni, de ezt sem egy Algéria-Szlovéniáért, hanem mondjuk a spanyolok, a brazilok vagy más magasan jegyzett csapatok mérkőzései alatt.
Az ITV szerint a vb idejére a reklámbevételeik összértéke legalább 25 százalékkal magasabb lesz, mint egy átlagos hónapé, és annál többet keresnek, minél tovább jut az angol válogatott a versengésben. A végén nem elképzelhetetlen a 100 millió dolláros bevételi csúcs sem. Ami a rekordokat illeti, elemzők szerint a internetes és egyéb közvetítési technológiák belépésével a 2006-os, németországi világbajnokságon felállított nézőcsúcs meg fog dőlni július 11-re.
A televízióban a hagyományos adás mellett Európa nagy piacain mindenütt lehet HD-ben is követni az eseményeket (mi nem vagyunk nagy piac, de a Magyar Televízió is így adja a meccseket), de elérhetők az interneten, nézhetők az iPadon, és más mobilkészülékeken is, már ha az ember bélyeg nagyságú képen akarja látni a gólokat.
Nagy-Britanniában a HD-közvetítés ígéretére alaposan megnőtt a kereslet az ilyen adásokat fogni képes tévékészülékek iránt, az ORTT-nek megfelelő Ofcom nevű szervezetük felmérése szerint 24 millió háztartásban, azaz az Egyesült Királyság tévével rendelkező otthonainak több mint a felében már legalább egy ilyen készülék található.
Az várható volt, hogy a 3D-s őrületből a futballközvetítések sem maradhatnak ki, de a várakozásokkal ellentétben nem olyan nagy az érdeklődés az ilyen adások iránt, mint azt a FIFA és a speciális közvetítésben partner Sony szerette volna. Ennek okaként a megfelelő tévékészülékek alacsony számát jelölték meg, de nem ez az egyedüli. A próbavetítések alatt ugyanis kiderült, hogy az adás minősége nem megfelelő: túl pixeles a kép, és a labda csak fehér foltnak tűnik, ami nagyban rontja a meccsek élvezeti értékét.