További Média cikkek
-
Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Miközben a labdarúgó-világbajnokságot közvetítő tévéadók tulajdonosai a kezüket dörzsölgetik az egy hónapon át tartó stabil nézettség- és reklámbevétel-emelkedés miatt, a hollywoodi stúdiók fancsali képpel nézik az Európából érkező statisztikákat, amelyek szerint június 11. óta a férfiak nem hajlandók moziba járni. A vb első két hete a legrosszabb, a csoportkörben napi három meccs is van, ami azt jelenti, hogy hétvégén sem mennek a férfiak moziba, hiába mutatják be mondjuk a Szupercsapat című kultikus tévésorozat filmváltozatát, a többség marad a sörnél és a meccseknél.
![000 DV740085](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/152/1523/15237/1523791_4f0193f70bf82f792a3cac9e8d17caed_wm.jpg)
A Universal Pictures nemzetközi forgalmazási igazgatója szerint a helyzet akkor a legrosszabb, amikor az egyes országokban a nemzeti csapat lép éppen pályára: "Ilyenkor akár be is lehetne zárni a mozikat, csak pár néző lézeng bennük, legyen szó Angliáról, Németországról, Olaszországról vagy Spanyolországról. A köztes napokon vannak látogatóink, de főleg olyan filmeken, amelyeket nem elsősorban a férfiaknak szánunk."
A vb ellenszerének a romantikus és családi filmeket tartják a stúdiók. A Disney múlt héten mutatta be a Minden kút Rómába vezet című romantikus vígjátékot Olaszországban, Németországban és Spanyolországban, a Paramount a Túl jó nő a csajom című, szintén nőknek készített komédiában bízik, amivel a hollandoknál, az angoloknál és a franciáknál remélnek nézőket szerezni. Csak a Fox bízik a már említett Szupercsapatban, amit ezen a héten mutat be Európa szinte minden országában.
Az európai mozitulajdonosok szerettek volna némi bevételre szert tenni azokon a napokon is, amikor várhatóan nagy érdeklődésre számot tartó meccseket rendeznek Dél-Afrikában. Azt tervezték, hogy speciális meccsnapokat tartanak, amikor a filmek helyett futball uralja a vásznat, belépőjegyet viszont nem kell fizetni (a bevételt az üdítő-, sör- és popcorneladásokból remélték a mozik).
![000T TRPar3294466](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/152/1523/15237/1523795_8aa5d155245aeda9ea116a5882f33957_wm.jpg)
Az ilyesmire allergiás FIFA csírájában fojtotta el ezeket a kezdeményezéseket, és csak abban az esetben engedélyezte a nyilvános vetítéseket, ha a mozik belépőt szednek, melyekből ők is részesültek volna, így a legtöbb országban ebből nem lett semmi. Ma délután a spanyoloknál viszont legalább 100 mozi nyit ki, amikor négykor pályára lép a hazai válogatott - igaz, ezekben a mozikban a meccseket 3D-ben vetítik, és természetesen pénzért (20 eurós jegyekkel), hogy a FIFA is jóllakhasson.