Az iPhone alkalmazások népszerűbbek a tévéműsoroknál

2010.10.15. 11:31
Egy felmérés eredménye szerint az Apple iOS nevű operációs rendszert futtató eszközökre (iPhone, iPhone Touch, iPad) letöltött alkalmazásokat használók száma meghaladja a napi 19 milliót, ami több, mint a vasárnap esti futballközvetítések nézőközönsége.

A flurry.com nevű, mobilalkalmazásokkal foglalkozó oldal felméréséből kiderül, hogy egy átlagos felhasználó napi 22 percet tölt el a különféle alkalmazásokkal. A 19 milliós felhasználói bázis mellesleg mindössze négymillióval marad el a jelenlegi legnézettebb műsor, az American Idol (az ottani Megasztár) átlagnézettségétől. A felméréshez a flurry.com a jelenleg elérhető 250 000 alkalmazás ötödét vizsgálta.

A számok így is döbbenetesek, hiszen az AppStore nevű szolgáltatás (innen lehet letölteni a Apple készülékeken futó programokat) 2008 nyarán indult el. A tévéműsorokban dollármilliókat költő cégek és a reklámügynökségek eddig nem tulajdonítottak nagy jelentőséget ennek a piacnak, de így, hogy a hagyományos tévés évad (22 epizód) alatt elérhető fogyasztók többszöröséhez juthatnak el, ráadásul az év 365 napjában, hamarosan megjelenhetnek a reklámok azokban az alkalmazásokban is, melyekért a felhasználók fizetnek.

Azt még korai lenne kijelenteni, hogy az iOS legyőzte volna a televíziót, hiszen egyetlen olyan alkalmazás sincs, ami egymaga annyi felhasználót mondhatna magáénak, mint a legnézettebb tévéműsor, de már most is van olyan közöttük, mint péládul az Angry Brids nevű játék, amit hétmillióan használnak naponta, és ez már figyelemreméltó adat.