Egyetemi tananyag lett a Reklámőrültek

2010.10.18. 13:12
Nem ez az első alkalom, hogy az amerikai egyetemek a popkulturából merítenek, a Harvardon a Drót című sorozat epizódjaira építkező szociológiai kurzust kínálnak a hallgatóknak, a bostoni Tufts egyetemen pedig a Lost került be a tananyagba. Mostantól a Berkeleyben székelő University of California hallgatói is szerezhetnek kreditet egy tévésorozatnak köszönhetően.
Christina Hendricks, a sorozat egyik főszereplője
Christina Hendricks, a sorozat egyik főszereplője

Az AMC nevű kisebb, de minőségi tartalomban utazó kábelcsatorna legértékesebb sorozata a Reklámőrültek (Mad Men). Az 1960-as évek New Yorkjának egyik reklámügynökségénél játszódó dráma számos Emmy-díjat nyert, és ugyan nézőközönsége nem vetekedhet akár csak egy átlagos network-sorozatával sem, de a kritikusok imádják, és a hatvanas évek aprólékos bemutatása miatt most már egyetemi tananyag is lett belőle.

Egyelőre kísérleti jelleggel ugyan, de beindítottak egy két féléves képzést a Berkele angol szakán, amit két negyedéves hallgató tart majd. A célja, hogy a hatvanas évek sorozatban érintett aspektusait ( a nők helyzete, a politikai légkör, kisebbségek problémái, a család és az erkölcs) részletesebben is kitárgyalhassák, és a hallgatók ezen a modulon keresztül ismerkedjenek meg jobban az USA történelmének egy fontos időszakával. A kurzus elméleti és gyakorlati oktatásból áll, és hetente egy-egy epizódot, valamint egy ahhoz kapcsolódó irodalmi művet dolgoz fel.

Arra még várhatunk, hogy nálunk a Kántor vagy a Szomszédok az ELTE bölcsészkarának tananyagába bekerüljön.