Az előző kormánynak is kedves cég szervezi a médiakonferenciát
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Zártkörű konferencián mutatkoznak be a közmédiák vezetői kedden és szerdán Tihanyban, a Balaton-parti Club Tihany hotelben. A Korrektúra 2010-nek elnevezett rendezvényt a Nemzeti- Média és Hírközlési Hatóság támogatja, és az MTV, a Duna Televízió, a Magyar Rádió és az MTI új vezetői mellett a konferencián részt vesznek a kereskedelmi médiák képviselői és a parlamenti pártok szakpolitikusai is.
A rendezvényen a közszolgálati média problémái mellett az új médiatörvény is szóba kerül. A szervezők egészen furcsa módon képzelték el a sajtóról szóló konferencia sajtónyilvánosságát: a résztvevőktől elkülönítve, tévéken követhették volna az eseményeket az újságírók a szervezők első ötlete szerint, majd – mivel kevesen szerettek volna ilyen feltételek mellett elmenni az eseményre – beleegyeztek, hogy az újságírók mégis beléphessenek a konferenciaterembe, de ezért cserébe nem számolhattak volna be az odabent történtekről. Értesülésünk szerint a most folyó konferencián ezt a szabályt nem tartatják be, vagy nem tudják betartatni.
A konferencia szervezői viszont hangsúlyozzák, hogy a konferencián kedden megjelent összes újságírót beengedték, és dolgozhattak. Szerdán is hasonlóképpen járnak majd el: várják a sajtó képviselőit.
Az NMHH konferenciája
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság hivatalosan csak szakmai támogatója a Korrektúra 2010-nek, és pénzt nem adott a rendezvénynek. (Azt nem tudjuk, hogy az állami szervezet kifizette-e az egész delegációnak a fejenként 90 ezer forintos részvételi díjat.)
Ennek ellenére szoros lehet a kapcsolat a szervezők és a médiahatóság között, hiszen már szeptemberben elkezdték a konferencia szervezését, amin a médiaalkotmány szakmai vitája és a közmédiák új vezetőinek bemutatkozása a legfontosabb programpontok. A 174 oldalas törvénytervezetet csak hétfőn hozta nyilvánosságra a Fidesz, és az új vezérigazgatókat is csak a múlt héten választották meg, több hónapnyi halogatás után. Ez utóbbi azért is meglepő, mert valahogy minden új vezérigazgatót már jó előre meghívtak, csak előző munkahelyük képviseletében. Úgy tűnik, hogy a Korrektúra 2010 fontos határidő lett a médiaalkotmányozásban
Az előző kormánnyal is jóban voltak
A rendezvényt a Korrektúra Kft. rendezi, az Opten cégadatbázisa szerint a társaságot szeptember 9-én alapították, vagyis elvileg nincs tapasztalata a konferencia- vagy rendezvényszervezés területén. Viszont a cég tulajdonosa Sárosi Mónika, az Absolute Event rendezvényszervező volt tulajdonosa és ügyvezetője, a Korrektúra Kft. arra címre, az Amerikai út 76-ba van bejegyezve, ahol az Absolute irodái is vannak. És hogy még véletlenül se hihessük azt, hogy nem az Absolute Event szervezi a konferenciát: a Korrektúra 2010 honlapján az Absolute Event telefonszámát adják meg a szervező cég elérhetőségeként.
Az Absolute Event tapasztalt rendezvényszervező cég, a Gyurcsány-kormány alatt számos állami megrendeléshez is jutottak. Ők rendezték például a Külügyminisztérium megrendelésére a schengeni csatlakozás ünnepségeit vagy éppen a Nagy Imre-emléknapot, de a cég szervezte az Ország Karácsonya több rendezvényét is.
A céghez köthető egyéb vállalkozások is jelentős állami megrendeléshez jutottak az előző ciklusban. Ahogy a Kreatív megírta, Sárosi Mónika tulajdonosa a Kék Mozaik Kft.-nek, és azon keresztül még most is tulajdonrésze van az Absolute Eventben és a Sensation elnevezésű ügynökségben is. Utóbbiból kivált Sensation Event (amelyben azért Sárosi maradt az ügyvezető) a Pécs 2010 kommunikációs tenderének egyik nyertese, de a cégcsoport Sárosi bevásárlása előtt az Információs és Hírközlési Minisztérium eseményeit is szervezte, a Miniszterelnöki Hivatal pedig a 2003-as március 15-i ünnepségek rendezését bízta a cégre.
A bonyolult cégháló alapján Sárosi a már említett Kék Mozaik Kft.-n keresztül résztulajdonosa a Sensation Event Marketing és a Sensation Congress Kft.-kben. Ezekben a cégekben a másik résztulajdonos a Sensation Kommunikációs Ügynökség Kft., amely mögött az Eventrend Holding Vagyonkezelő és tulajdonosai, Kőrössy Zoltán, Nagy Gábor és Váli Péter állnak közvetett vállalkozásaikon keresztül.
A Sensation, az Absolut Event és a környékén lévő cégek így a Kreatív számításai szerint az előző ciklusban több mint egymilliárd forintnyi állami megbízást, de legalábbis közel ekkora keretszerződést nyertek el. A cégek állami megrendeléseiről bővebben a Kreatív cikkében olvashat.
MyVip, Generál, Gentleman
Nem egyértelmű, hogy miért kellett egy projektcég mögé rejteni az NMHH támogatásával rendezett médiakonferenciát, a cég hivatalos álláspontja szerint csak azért, hogy a konferenciaszervezést elkülönítsék az egyéb tevékenységektől, de hasonló profilú vállalkozás van a cégcsoportban. Annyi biztos, hogy az Absolute Event jó kapcsolatokat ápol a MyVipet, a Mellesleget vagy éppen a Juj.hu-t is kiadó Generál Médiával, amely tavasszal az üzleti életben szalonképesnek alig nevezhető trükkel próbálta „átvenni” a legnagyobb hazai médiakonferenciákat szervező Média Hungária Bt. májusi tihanyi konferenciáját.
A Generál Média éppen a Média Hungary konferencia időpontjára foglalta le a rendezvény hagyományos helyszínét, máig tisztázatlan körülmények között. (A Balaton-parti hotelt üzemeltető Club Tihany Zrt. vezérigazgatója szerint a Média Hungáriának nem volt szerződése az időpontra, a Média Hungária szerint viszont volt – ugyan szóbeli – megegyezés.) Akkor a tizenötödik Media Hungarynak az utolsó pillanatban kellett elköltöznie Balatonfüredre a Generál Média ingatlanlanszakmai rendezvénye miatt.
Már akkor is többről volt szó azonban, mint egy egyszerű foglalási hibáról, a Generál Média ugyanis jelezte, hogy a cégnek van csak joga egy szerződés alapján médiakonferenciát rendezni a helyszínen. A Generál Média először felajánlotta az esemény megszervezésének jogát a Média Hungáriának, ha a cég bevétele egy részét jótékony célra fordítja, majd bejelentette, hogy ha ezzel mégsem él a Média Hungária, akár médiakonferenciát is rendezne, meg is hívta a szakma fontosabb képviselőit a Club Tihanyba. A helyzet végül annyira elmérgesedett a két rendezvény között, hogy a Generál Média a Media Hungaryról alulöltözött hoszteszekkel próbálta átcsábítani saját rendezvényére a résztvevőket. Amíg a Media Hungary ki nem dobatta a hoszteszeket.
Az Absolute Event már tavasszal is dolgozott a Generál Médiának: Gentleman Magazine elnevezésű exkluzív lapjának rendezvényeit szervezi. (Az Absolute Event saját Facebook-oldala szerint.)
A Club Tihanyban kedden, az első nap információink szerint körülbelül háromszázan voltak. Szó esett többek között a médiaalkotmányozásról, az új jogi környezet reklámpiacra gyakorolt hatásairól, és persze az internet szabályozásáról. Az eseményről végül mégsem zárták ki a sajtót: a helyszínről több újságíró is tudósít.
A rendezvényen támogatóként jelen van a Generál Média is. A Generál Média tulajdonos-ügyvezetője, Hollmann Endre kérdésünkre csak annyit erősített meg, hogy részt vesznek a konferencián, a Gentleman Magazine-t reklámozzák, de csak egy standot vásároltak, nem főtámogatói a Korrektúrának.