További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Szenteste a Tv2 uralta a villogó karácsonyfák takarásában vibráló tévéket, de 25-én és 26-án már az RTL Klub győzött. A Tv2 Szenteste egy bernáthegyinek köszönheti a diadalt, a Beethoven első és második része délután négytől a teljes lakosság, és a reklámozóknak fontos 18 és 49 év közötti nézők körében is megverte a konkurenst, a második rész például 29,3 százalékot teljesített a kereskedelmi célcsoportban, míg az RTL-en a vele szembeküldött Polar Express csupán 22,9 százalékot.
Szenteste még a Való világ sem teljesített túl jól: 25,9 százalékot ért el a 18-49 év között korosztályban, miközben a Tv2-n futó Nagy vadon című film közönségaránya 28,2 százalék volt. A nézettségi diagramból jól látszik, hogy a valóságshow előtti reklámblokk alatt a nézők menekültek az RTL Klubról, és utána is csak lassan tértek vissza.
A nap legnézettebb műsora a reklámozóknak kedves célcsoportban a Nanny McPhee, a varázsdadus lett a Tv2-n. A 31,7 százalékos közönségarány is azonban csak arra volt elég, hogy a karácsonyi hosszú hétvége negyedik legnézettebb műsora legyen a film. A legnézettebb a vasárnapi Híradó lett 37,9 százalékos közönségaránnyal, a második a Való Világ 25-ei adása, míg a harmadik a Micsoda nő című Julia Robert-, vagy egyesek szerint Richard Gere-film szintén az RTL Klubon.
Azért a Való világ még a 25-ei áhítat közben is érdekelte az embereket, a karácsonyi epizód 25,9 százalékos közönségarányt hozott az RTL Klubnak, míg a vele párhuzamosan futó Karácsony című filmdráma csak 21,1 százalékot a Tv2-nek. A diagramon ráadásul az is jól látszik, hogy a nézők a dekoltázsok és intrikák után rohantak át a karácsony filmre, és egyáltalán nem érdekelte őket, hogy az RTL Klub a Pán Péterrel akart adni a karácsonyi hangulatnak. A Való világ utáni reklámblokk betett az RTL-nek és csak a Pán Péter második felére vette vissza a vezetést.
Vasárnap már egyértelmű volt az RTL Klub fölénye, a Tv2 nézettsége a diagramon beszakadt, a Beethoven 6 című film például mindössze 16,1 százalékos közönségarányt ért el. Hiába a hat már bernáthegyiből is sok. Eközben az RTL Klubon a Miről álmodik a lány című romantikus vígjáték 38,2 százalékos közönségarányt hozott, majd a Való világ is az éppen tévé előtt ülő 18 és 49 év közöttiek 32,7 százalékát érdekelte. Odaát Hajdú Péter próbált adni a bulvárnak, nem túl sikerrel, a Frizbi közönségaránya ugyanis mindössze 17,1 százalék lett.
Eközben a közszolgálati csatorna legnézettebb műsora a teljes lakosság körében a vasárnapi Híradó lett, amit az éppen tévé előtt ülők 13,9 százaléka látott. A második a szombati hírműsor 12,9 százalékkal, a harmadik pedig a pénteki Egy karácsony együtt című műsor 11,2 százalékos közönségaránnyal. A 18 és 49 év közöttiek messze elkerülték az m1-et, amit jól mutat, hogy a karácsonyi hosszú hétvégén az esti főműsoridőben a célcsoport tévét néző részének 3,6 százaléka kapcsolt csak a köztévére.