Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMEgyre többen nézik a Való világot
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A nehéz kezdés ellenére mégis bejött a Való világ az RTL Klubnak: a műsor nézettsége folyamatosan nő, és december 6. óta a vele szembeküldött 40 milliós játszmát is mindig megveri.
Egyre nézettebb
A legnézettebb adás a december 20-i kiválasztás volt, amikor is a reklámozóknak kedves 18-49 év közötti korcsoportból 861 ezer 123 nézőt érdekelt a műsor. A legnagyobb közönségaránya pedig a december 22-ei összefoglaló adásnak volt, akkor a célcsoport éppen tévé előtt ülő részének 38,9 százaléka a Való világot választotta a Nielsen nézettségmérési adatai szerint. Aznap Éva ment párbajozni, a szavazatverseny előtti utolsó nap összefoglalója érdekelt ennyi embert.
A valóságshow mélypontja a november 29-ei adás volt, több mint egy héttel a premier után. Akkor mindössze 21,8 százalékos közönségarányt ért el a napi összefoglaló, miközben a Tv2 vetélkedője 34,7 százalékot hozott. Aznap költözött be a villába Anikó, a rossz kislány, de ez mégsem mozgatta meg a nézőket.
A kezdeti nehézségeket vélhetően a szabályrendszer okozta: a hosszadalmas beszavazás alatt alig vannak a villában, így a konfliktusok sem töltik meg a napi összefoglalókat. A beszavazásra viszont információink szerint feltétlenül szükség van, hiszen ez a Való világ legegyedibb eleme, és az RTL Klub el akarta kerülni, hogy a Big Brother jogtulajdonosa, az Endemol ismét beperelje a műsort a túl sok hasonlóság miatt.
Nem csak az RTL-en
A Cool Nekedvaló világ című műsora azonban nem teljesít túl jól, a december 13 és 19 közötti héten például összesen 60 ezer 18 és 49 év közötti nézője volt a kábeladón a hetente ötször, délután négy körül jelentkező műsornak, ami 3,3 százalékos közönségarányt jelent a reklámozói célcsoportban. (Az RTL át is vette a főleg fiatalabb korosztályt megcélzó műsort, amit januártól hétköznap délutánonként lehet majd látni az anyacsatornán.) A késő esti Belevaló Világ átlagos közönségaránya viszont késő este 4,7 százalék volt, és ez a gyakran éjféli kezdési időpont ellenére is majdnem 130 ezer nézőt jelentett csak a 18-49 év közöttiek körében.
Ugyanezen a héten a csatorna átlaga főműsoridőben 3,7 százalék volt a kereskedelmi célcsoportban, vagyis a Való világ délutáni műsora azért a csatornaátlaga alatt szerepelt, a káromkodásokkal és meztelen zuhanyzással tarkított késő esti kiadás viszont kiemelkedően jól teljesített.
Ehhez még hozzá kell venni az internetes elérést is, hiszen a Való világ videóit az RTL Klub honlapján a kiválasztott héten átlagosan, naponta 161 ezren nézték meg, míg az RTL Most videósite-on további 61 ezren kattintottak a valóságshow adásaira. a neten egyébként a legjobb teljesítményt december 13-án nyújtotta a Való világ, amikor is összesen 302 ezren nézték meg a valóságshow videót. Ennyi volt az oldalak összesített napi látogatószáma. Aznap került be a villába az utolsó pár, a kiemelkedő nézettséget ennek, és Alekosz, meg a villalakó lányok éleződő konfliktusának köszönheti az RTL Klub.
A diplomások is
A Való világ inkább a kevésbé iskolázottak műsora, de nem mondhatjuk, hogy a diplomások elkerülik. A valósgshow-nak az általános iskolát és szakmunkásképzőt végzettek körében 31,9 százalékos a közönségaránya, az érettségizett tévénézőknek pedig 29,8 százaléka választja ezt a műsort átlagosan minden este. A diplomások körében a Való világ közönségaránya 20,7 százalék.
A műsort inkább a nők kedvelik, a közönségarány körükben 30,2 százalékos, míg a férfiak esetében ez csak 28,5 százalék. Lakóhely szerint leginkább a kisvárosban élők kattantak rá a valóságshow-ra, a közönségarány ebben a célcsoportban 32,2 százalék. A falusiak és a budapestiek körében szinte azonos a napi reality elfogadottsága, előbbiek 28,6 százaléka kapcsol az adásra, ha éppen tévézik, utóbbiak körében a közönségarány pedig 28,8 százalék.