Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMAz első nagydöntőt 1967-ben a Kasas City Chiefs és a Green Bay Packers vívta, a 35-10-es Packers-győzelmet hozó meccs alatt egy tévéreklám 42 000 dollárba került - innen jutottunk el 43 év alatt a mostani hárommillióig. A Super Bowl alatt sugárzott reklámokra jellemző, hogy a cégek különösen nagy gondot fordítanak rájuk, megvalósításuk bőven túlmutat egy sima Vámház körutas anyagon.
Egyes felmérések szerint a nézők legalább 18 százaléka (ez idén úgy 20-25 millió amerikait jelenthet) nem kifejezetten a meccsért, hanem a reklámokért ül le a tévé elé, így nem csoda, hogy a nagy cégek nem sajnálnak tudományos összegeket költeni egy-egy félperces reklámra - a tévének fizetendő hárommillió csak az első lépés, a kisfilmek forgatási költsége az egymillió dollárt is elérheti. Mégis megéri, még ilyen áron is hirdetni a meccs alatt, hiszen a tévénézők kétharmada fel tudja idézni kedvenc kisfilmjeit a meccs után két héttel is, az eredményre viszont csak 39 százalékuk emlékszik.
Egy amerikaifutball-meccs játékideje 60 perc, de tiszta időt mérnek, így majdnem minden akció vagy szabálytalanság után áll a játék, ehhez jönnek még az időkérések, és a külön a tévé kedvéért beiktatott szünetek - a tavalyi döntőn összesen 47 és fél percnyi reklámot, filmajánlót és csatornapromót kellett végigülnie mindenkinek. Mivel 2009-ben ez még csak 43 perc volt, megjósolható, hogy idén legalább 50 percnyi hirdetést zsúfolnak bele a közvetítésbe - de ezeket csak az USA területén mutatják be, mi például nem láthatjuk, csak a meccs után, az erre szakosodott weboldalak valamelyikén.
Az évek során rengeteg emlékezetes kisfilmet mutattak be a meccsek alatt, a hagyomány minden bizonnyal idén is folytatódik. Az elmúlt évek legjobb, legnagyobb jelentőségű reklámjai között ott találjuk az Apple 1984-es filmjét, amit Ridley Scott rendezett és Orwell regénye inspirált, a Coca Cola 1980-as, Mean Joe Green részvételével forgatott szpotját, vagy Joe Namath, a New York Jets magyar származású irányítója és Farrah Fawcett közös produkcióját, amiben egy borotvahabot tukmáltak a nézőkre.
A sztárok mellett a cégek előszeretettel forgatnak vicces reklámokat is. A HP 1988-ban macskákat terelő cowboyokkal adta el intergált vállalatirányítási rendszereit, a Budweiser egy kopaszra borotvált birkát és futballmecsre készülő lovakat mutatott 2009-ben, az E-trade két hülyén vigyorgó férfi és egy majom segítségével hívta fel a figyelmet befektetési ajánlataira 1999-ben.
Idén visszatér a reklámozók közé a Pepsi és számos autógyártó, akik az elmúlt két évet a válságra hivatkozva kihagyták. Ismét több szpotja lesz a Doritos chipset gyártó Frito-Laynek, de lesz majd majdnem pucérnős hirdetés (GoDaddy.com) és sörreklám is. A meccs előtt és a félidőben sugárzott koncertek (Lea Michele, a Glee című sorozat egyik szereplője és a Black Eyed Peas is fellép) alatt legalább 15 bemutatásra váró hollywoodi szuperprodukció előzeteseit lehet majd látni, és Steven Speilberg Terra Nova című sci-fi-sorozatának első képsorait is ekkor mutatják majd be.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM