Az RTL szerint gyengék az amerikai szériák

2011.04.07. 10:41
Az RTL Klub anyacégének német főnöke szerint az európai országokban mostanában képernyőre kerülő amerikai sorozatok színvonala egyre romlik, de ettől nem csökken a nézettségük, sőt.

Nem nagy titkot árulunk el azzal, ha kijelentjük, hogy a tévénézők számára a saját gyártású tartalom mindig fontosabb, mint a vásárolt. Más kultúrkör, viccek és napi aktualitások jellemzik egy-egy csatorna saját valóságshow-it, szappanoperáit és többi műsorát, míg egy Doktor House epizóddal csak olyan szinten tudunk azonosulni, hogy mi is láttunk már gyökér orvost. Az RTL Klub vagy a Tv2 igazi húzónevei a jól sikerült tehetségkutatók és más reality-formátumok, amikre még mindig többen kíváncsiak, mint arra, hogyan műt Carter doktor, vagy miként tanul repülni az ifjú Superman.

an

A németeknél sincs ez másként, a House és a Helyszínelők-franchise (különösen az eredeti sorozat és a Miamiban játszódó testvér esetében) sikerét Anke Schaferkordt szerint mostanában egyetlen sorozat sem tudja megközelíteni és ez nem jó. "Az új sorozatok nem szólnak olyan széles réteghez, mint a House, ami egyrészt elég aggasztó, másrészt viszont kifejezetten jótékony hatást gyakorolt a hazai műsorgyártásra. 2009-ben az RTL a német piacon a 17 százalékos nézettségi határt ostromolta (14-49-es korosztályban), 2010-re viszont már a 18 százalékot is átlépte. Ez egyértelműen a saját gyártású műsoroknak köszönhető."

Az amerikai szériák viszont nem tudják hozni a csatornaátlagot, és a hétvégi mozisikerek sem aratnak már úgy a tévében, mint korábban - ezért a német RTL az illegális letöltőket okolja. "Nézze, a törvények értelmében a jogvédett tartalom megosztása bűncselekmény, ez van. Az egyik legnagyobb kalózoldal viszont  nem német szerveren működik, hanem az országhatáron túl, így nem tudunk mit kezdeni velük.

A hatásuk mérésére ugyan nincs adekvát módszerünk, de az elmúlt tíz évben sokkal kevesebben néznek nagy hollywoodi filmeket a tévében, mint korábban. Ez persze nemcsak minket érint, hanem közvetve a gyártókat is, mert előbb-utóbb el fog jönni az a nap is, amikor már a tévék nem lesznek hajlandók olyan összegeket fizetni a sorozatokért és filmekért, mint mostanában, mert nem éri meg."

Az RTL azzal próbált védekezni a letöltések ellen, hogy online ingyen teszi közzé műsorait, és arra buzdítja a tévénézőket, hogy ne a torrentoldalakon, hanem az ő honlapjukon keressék azokat a műsorokat, amiket kihagytak. "Volt egy tervünk, miszerint a piac másik jelentős szereplőjével, a konkurens ProSiebenSat1 csoporttal közösen hozunk létre egy Hulu.com mintájára működő oldalt, amin bárki, bármikor bepótolhatja a lemaradását a két csatorna műsorából."

A közös videomegosztó tervét a német ORTT visszadobta, mert szerintük a két cég átmeneti partnerkapcsolata nem tesz jót a reklámpiacnak, sőt. Az RTL valószínűleg másodfokon megtámadja a döntést, de nincsenek illúziójuk a végeredményt illetően. A jövővel kapcsolatban a szakember a tévés reklámpiac további élénkülését reméli a 2009-es mélypontot követően, de azt is elmondta a Hollywood Reporter kérdésére, hogy a Japánban- és Líbiában történtek miatt a reklámozók idén óvatosabbak, és nem költekeznek olyan lelkesen, mint három-négy éve.