Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMAz RTL Klubot nézzük, ha ugyanaz megy
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Az elmúlt hetekben két olyan esemény is volt, amit mindhárom földi sugárzású televíziós csatorna is élőben közvetített, vagyis az M1-en, az RTL Klubon és a Tv2-n is pont ugyanaz az adás ment. Ahogy régebben a tűzijáték, most az alkotmány aláírása, illetve Vilmos angol herceg és Catherine Middleton esküvőjének közvetítése is jó arra, hogy a csatornák lemérjék, mekkora a márka ereje, a nézők mekkora része hűséges hozzájuk még akkor is, ha konkurens adókon a képernyő sarkában lévő logó kívételével ugyanazt kapnák.
Mindkét esetben az RTL Klub győzött a reklámozóknak fontos, 18-49 év közöttiek körében, és meglepő módon míg az idősek a királyi esküvőt a közszolgálati tévén nézték, addig Schmitt Pál aláírása miatt ők is inkább az RTL-re kapcsoltak.
A királyi esküvő közvetítését a reklámozói célcsoport 24,6 százalék az RTL Klubon nézte április 29-én déltől, míg a Tv2-re csak 14,7 százalék kapcsolt, az M1-et pedig csak 11,2 százalék választotta. A teljes lakosság körében viszont már a közszolgálati tévé győzőtt, a Nielsen elektronikus nézettségmérési adatati alapján 464 ezer ember választotta a közszolgálati tévét, az RTL Klubot 323 ezren, míg a Tv2-t 290 ezren választották. A közszolgálati tévé nézőinek döntő többsége, majdnem 400 ezren azonban 49 évnél idősebbek voltak, ami jól mutatja, hogy mely célcsoportok választják automatikusan az M1-t.
Az alkotmány húsvét hétfői aláírását is az RTL Klubon látták a 18-49 évesek közül a legtöbben, déltől a Híradó különkiadásának közönségaránya 18,7 százalékos volt, míg a Tv2 adását ekkor csupán 8, míg az M1-ét mindössze 5 százalék választotta. Vagyis az RTL Klubot többen nézték, mint a másik két földfelszíni adót összesen.
Meglepő, de ebben az esetben az idősek sem segítettek a közszolgálati tévén, csak arra volt elég az M1 törzsbázisa, hogy a Tv2-t lenyomja a csatorna: a teljes lakosságot figyelembe vége 395 ezer ember nézte Schmitt Pált az RTL Klubon, 190 ezren pedig a Tv2-re és 240 ezren az M1-re kapcsoltak.