Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A megelőző két negyedévben és egy évvel korábban is első Story most hajszálnyival lemaradt az első helyezett Nők Lapja mögött: előbbinek közel 228 ezer, utóbbinak valamivel több mint 228 ezer vásárlója volt átlagosan – írja a Kreatív Online. Ezeket a Kiskegyed követi 200 ezer, valamint a Színes RTV 194,6 ezer vásárolt példánnyal.
Megy a bulvár
Ugyanakkor az élmezőny minden lapjának csökkent a vásárolt példányszáma az egy évvel korábbi időszakhoz képest, csak eltérő mértékben. Míg a Story visszaesése majd 10 százalékos, a Nők Lapja megközelítőleg 7 százalékot bukott eladott példányszámából. Ugyanakkor a nem politikai hetilapok közül egynek sikerült növelnie eladási adatait, a Hot! példányszáma 12 százalékkal nőtt (75 ezerről 84 ezerre), míg a napilapoknál egyedül a Borsnak sikerült növekedést produkálnia: a Bors 2,6 százalékos növekedést ért el (82,2 ezerről 84,4 ezerre) egy év alatt.
A napilapok között ugyanakkor továbbra is konkurenciája, a Blikk vezeti az eladási listát, bár a tavalyi első negyedévhez képest 4 százalékot buktak, még mindig 179,5 ezret adnak el belőle. Nála nagyobb visszaesést könyvelhetett el a Nemzeti Sport, mely 7 százalékot meghaladó mértékben csökkent (65,8 ezerről 61 ezerre).
A baloldali lapok nőttek
A közéleti napi- és hetilapok közül csak a Népszavának és a 168 órának sikerült növelnie táborát, előbbi 17,7 ezerről 19 ezerre emelkedett és ez közel 8 százalékos többletet hozott a kiadónak, utóbbit egy év alatt kétszázzal többen vásároltak átlagosan (+1,5 százalék) - írja a MATESZ első negyedéves adatai alapján a Kreatív Online.
A legnagyobb vesztes a Magyar Hírlap, amit 22 százalékkal kevesebben vesznek le az újságstandok polcaira (jelenleg 11,5 ezer példányban fogy). Őket követi a Népszabadság, ami 15,5 százalékos veszteséget könyvelhet el, most 65,3 ezren veszik átlagosan. A baloldali lapok példányszámának emelkedése egyáltalán nincs hatással a Népszabadság évek óta tartó zuhanorepülésére. A lapot 2008 nyarán még 105 ezren vették, 2009-ben 90 ezer, tavaly nyáron pedig 72,4 ezren vásárolták. A politikai napilapok közül a legjobban a Magyar Nemzet járt, mindössze 4,6 százalékkal csökkent a vásárolt példányszámuk (45,6 ezerre).
A fizetős hetilapok között a Magyar Demokrata a legnagyobb vesztes (-12 százalék), őket a Heti Válasz (-8,25 százalék), és a Szabad Föld (6 százalék) követi, bár utóbbi még mindig a legtöbbet értékesített politikai-közéleti hetilap 94,6 ezer példánnyal. A Figyelőből -5,75 százalékkal kevesebb fogyott, míg a HVG megúszta mínusz 4,6 százalékkal (68,5 ezerről 65,3 ezerre esett vissza).