A BL-döntő lett a brit Super Bowl

2011.05.31. 09:59

A szombati Barcelona – Manchester United Bajnokok Ligája döntő vált a brit televíziózás és reklámipar Super Bowl-jává. A mérőzést közvetítő ITV nyolcmillió font reklámbevételt könyvelt el, a márkák egymást taposták a reklámhelyekért - írja a Kraeatív.

Becslések szerint a szombati 3-1-es katalán győzelemmel zárult Barcelona – Manchester United Bajnokok Ligája döntőből a mérkőzést közvetítő ITV nyolcmillió fontos (2,4 milliárd forint) reklámbevételre tett szert, míg a meccset párhuzamosan adó, a közvetítési jogokon az ITV-vel osztozó Sky Sports sportcsatorna kétmillió fontot kaszált - írja a Brand Republic.

A Barcelona a döntő közvetítéseiből összesen 126 millió eurót kapott az UEFA-tól, míg a Manchester United markát 73 millió euró ütötte, London városába pedig 52 millió eurónyi bevétel csorgott a hétvége alatt a MasterCard kimutatása szerint.

Az angol csapat miatt a döntő nézettsége óriási volt, nem csoda, ha a márkák külön erre az alkalomra készített reklámokkal is készültek a brit, elsősorban férfi nézők számára.