Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMAlig indult a forgatás, egymásnak estek
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Az eredetileg izraeli When shall we kiss című produkciót a Divinyi Réka vezette forgatókönyvíró csapattal íratták át, céluk szerint a magyar helyzetnek megfelelően. Rendezőnek meg Herendi Gábort és Fonyó Gergelyt kérték fel, akik már túl vannak a Jóbarátok-ra hajazó Tea és az Oroszlán Szonja-Szabó Győző-féle Szeret, nem szeret című sitcomokon.
Ez a sorozat annyiban is más az említetteknél, hogy a műfaja dráma: „Azt eleve elhatároztuk, hogy nem akarunk vígjátéki elemeket használni, a hétköznapi helyzetek sokszor magukban hordozzák a humort, az pont elegendő” - kezdte a Társas játék hétvégi díszbemutatóján az interjút Herendi.
A sorozat hossza miatt volt szükség két rendezője, az alaphossz ugyanis 6,5 óra. Herendi az első hét részt rendezte, Fonyó a következő hatot, de Fonyó szerint mindkettőjüknek jutott bőven izgalmas epizód.
Fonyó Gergely
Amerikában kameramankodás közben készítette első filmjét, a Kelj fel Jancsit saját zsebből, ami itthon szemledíjas lett. A Cseh Tamás tervvel kereste meg Kálomista Gábor producer, akinek Fonyó a négy játékfilmje közül kettőt is rendezett: az Idegölő fércművet és a Tibor vagyok, de hódítani akarok-kamaszfilmet. Sikere egy musical, a Made in Hungária lett (Neményi Ádámmal), ezt a Golden Globe-válogató bizottság is bekérte.Bár Dávid (Simon Kornél) és Léna (Martinovics Dorina) főleg az első csókra vágynak a tucatnyi epizódokon keresztül, de közben több szálon zajlik a történet: Gabi, a Cyrano-orral ellátott könyvelő (Pokorny Lia) neten keresi az igaz szerelmet, Judit, a kétgyermekes családanya (Balsai Mónika) pedig kihűlt házasságából (Thuróczy Szabolcs karaktere elől) próbál kitörni.
A sorozat szereplői jobban néznek ki az átlag magyar sorozaténál: de Herendi szerint csak Léna karakterénél volt szempont a szépség. "A cél az volt, hogy a legmegfelelőbbet találjuk meg a szerepre. Ha ez a sorozat valamiben erős, azok a színészek."
Profi stábot, szervizcéget, forgatókönyvírókat a felemás helyzetben a filmszakma időleges befagyasztása miatt sikerült az HBO-nak könnyen toboroznia. "A jó szakemberek hónapok óta munka nélkül voltak - magyarázta Herendi. - Divinyi Rékának és forgatókönyvíró csapatának ez a műfaj amúgy nagyon jól is áll. A Pioneer gyártócég meg évek óta profi”.
A költségvetésről senki nem árult el konkrétumokat, arra hivatkozva, hogy ez egy magáncég magántőkéje, maximum annyit tudtunk meg, hogy nem kevés. Fonyó Gergely még kiemelte: "itt figyeltek arra, hogy minden fillért a filmre költsenek". Előző munkájánál, a közpénzből finanszírozott, és a Duna tv-nek nem kész állapotban leadott Gézengúznál például nem így történt: "A sajtóból értesültem, hogy az 58 millió forintnak közel négyszerese állt eredetileg rendelkezésre" - nosztalgiázott a Neményi Ádám producerkedése és az ARAC kft. gyártása alatt készült projektjéről.
Itt a kreatív munkát is felügyelték a finanszírozás mellett, emelte ki Schulteisz Katalin, a Társas játék executive producere - aki az HBO produkciós vezetője egyben. "a csatornánál dőlt el a produceri kézben, hogy mi legyen”. A rendezőket meg arra kértük, helyezzék el a nemzetközi HBO-sorozatok között az új magyar szériát: "Bár az HBO sorozatokra jellemző egyfajta merészség, ez a produkció jobban közelít a mainstream szériákhoz".
És ha már mainstream, Herendit a leszbijelenetről is kérdeztünk: "Balsai Móni és Tornyi Ildi-páros pechjére pont a leszbijelenettel kezdtük az egész forgatást. Alig ismerkedtek meg, máris egymásnak kellett esniük. De ezt kitűnő színészekhez méltóan hitelesen megcsinálták."
Herendi Gábor
A Valami Amerikát rendezte már gyakorló reklámfilmesként. Azóta is a vígjátékok vonalán halad: a Magyar vándor és a tragikusabb vonallal is dolgozó Lora után a Valami Amerika 2 hozta vissza a több százezres nézettséget. Filmjeinek ő a producere is.Amellett, hogy Tel Aviv helyett Budapest a helyszín (a külsők nagyrésze a VII. kerület, a 400 nevű szórakozóhely és környéke is kiemelt), még változtattak pár dolgon. Divinyi kreatív csapatával (Czető Bernáth László, Szekér András és Bodzsár Márk) néhány karaktert átformált, pár szereplő foglalkozását megváltoztatta: például Simon Kornél figurája virágkötő helyett a Pesten trendibb biciklibolttulaj lett, pláne, mert itthon kevés férfi virágkötő van. A cselekményszálat meg jobban összekuszálták Herendi szerint: "ettől is izgalmasabb lett az eredetinél".