Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMAz új kulturális reformok jegyében a rádió és televízió a párt és a nép szócsöve, így fontos propagandaeszköz a kulturális gondolkodás terjesztésére, olvasható a betiltás indoklása a rádióért és televízióért felelős állami szerv közleményében.
Ami a döntés üzleti hatását illeti, a tévécsatornák számára ez jelentős jövedelemesést fog jelenteni. Kína tévés reklámipara tavaly 78 milliárd dolláros bevétellel rendelkezett.
A kommunista párt mindig ellenőrzése alatt tartotta a kulturális befolyással rendelkező szervezeteket és vállalatokat, különös figyelemmel a tévéprogramokra. Néhány hónappal ezelőtt egy kereskedelmi csatornán futó népszerű tehetségkutató műsort tiltottak be.
A bejelentés nyomán több százezer komment jelent meg különböző blogokon. Sokaknak ínyére van a döntés a reklámokat illetően, amik kezdtek túlynomó szerepet kapni a műsorokkal szemben, mások szerint kérdés, hogy a tiltás egyáltalán működhet-e.
Az egyik kereskedelmi csatorna vezetője szerint a tévéadók végét is jelentheti, ha betiltják a reklámokat a legnézettebb sorozatok alatt. A Hunan műholdas tévé szóvivője szerint az új szabályozás kicsit későn jött, miután a legtöbb, következő évre szóló reklámszerződést már aláírták.
Egy shanghai lakos kiútként bújtatottabb hirdetésekre tippel, hogy akár a forgatókönyvbe is beleírják őket. A bloggerek közben azzal poénkodnak, hogy a tévétársaságok 5 perces epizódokat fognak gyártani.
Az eddigieknél is keményebb szabályozás január elsejétől lép életbe.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM