Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A terv a kiskorúak védelmét helyezi előtérbe, és egyik újdonsága a káros élelmiszerek gyermeksávban vetített reklámjainak vizsgálata. hatóság egyik célja, hogy nyomon követhető legyen a gyerekeket célzó élelmiszermarketing természete és kiterjedtsége, különös tekintettel az egészségtelen, magas zsír-, só-, illetve cukortartalmú élelmiszerekre. A leggyakoribb televíziós hirdetőknek számító élelmiszergyártók reklámjainak idei vizsgálatából ugyanis már egyértelműen kiderült: a hazai televíziózásban a gyermekműsorok környezetében hirdetett élelmiszerek túlnyomó többsége - 74 százaléka - egészségtelen, illetve tartós fogyasztásra nem ajánlott.
A Médiatanács a gyermekek védelme érdekében kiemelten, negyedéves rendszerességgel ellenőrzi a korhatár-besorolások helyességét, fokozottan vizsgálja majd, hogy a bűnügyi témák aránya hírműsorokban 20 százalék alatt marad-e éves átlagban, és ellenőrzi a gyermekzáras műszaki megoldások meglétét a pornográf vagy különösen erőszakos műsorszámok esetén.
A televíziós sorozatokat 30 napot átfogó vizsgálattal elemzi jövőre a Médiatanácsm aminek egyik oka az, hogy a médiaszolgáltatók sokszor jogsértő módon alacsonyabb korhatári kategóriába teszik a várhatóan jelentős közönséget vonzó szériáikat. A vizsgálat a televíziók kérését tekintetbe véve ki fog térni arra is, hogy egy egész sorozat besorolása egy epizód alapján is elvégezhető-e, vagy a jelenlegi epizódonkénti gyakorlat értékelhető továbbra is megfelelő megoldásnak.
A tervben szerepel a betelefonálós és jósműsorok átfogó ellenőrzése is, ugyanis a múltban számos esetben kimutatható volt a nézők megtévesztésének szándéka. A sok nézőt zavaró, gyakran „üvöltő” reklámok hangerejének mérését szintén tartalmazza a dokumentum. A reklámidő-túllépés, a vásárlási műsorablakok hossza, a hírműsorok időtartama és a hallási feliratos műsorszámok terén is várható vizsgálat.
A Médiatanács véletlenszerű kiválasztással, naponta egy országos médiaszolgáltató három-három műsoróráját elemzi majd az MTV1, M2, Duna TV, Kossuth és Petőfi rádió, valamint az RTL Klub, TV2, Class FM és Neo FM csatornák közül általános hatósági felügyelete keretében, és vizsgálja a médiatörvény rendelkezéseinek érvényesülését.
A több mint 40 országos és körzeti médiaszolgáltatót, valamint a több mint 500 helyi médiumot külön-külön mintavétel segítségével szintén ellenőrzik. Kiterjedt vizsgálatra számíthatnak a közösségi médiaszolgáltatók, hiszen ezek éppen a közszolgálat érdekében tett pluszvállalásaik miatt mentesülnek a médiaszolgáltatási díj megfizetése alól.
A hatóság folytatja a Való Világ és az Összeesküvők műsorokban tapasztalható aggályos tartalmak ellenőrzését, az adatokat hetente frissítve közzéteszi. A legfontosabb híradókról és politikai magazinműsorokról továbbra is készül majd kvantitatív elemzés szintén heti bontásban.