A Class FM és a Neo is elsőnek tartja magát

2011.12.22. 16:26 Módosítva: 2011.12.22. 17:57
A NeoFM közleménye szerint Budapesten és a városban is őket hallgatják a legtöbben, de a reklámozóknak fontos célcsoportban a ClassFM vezet. A Bumerángot az idősebbek hallgatják, míg a Morning show a 15-49 év közöttiek körében népszerűbb.

Novemberben átlépte a másfél millió hallgatós álomhatárt a NeoFM a 15 év felettiek körében, 100 ezer hallgatóval maga mögé utasítva kereskedelmi vetélytársát, a Classt, derült ki a Ipsos/GFK közönségméréséből. 130 ezerrel többen hallgatták ebben a hónapban a Bumerángot is, mint a Class reggeli műsorát, amit még a Kossuth rádió reggeli programja is maga mögé utasított, ha teljes lakosságot vesszük figyelembe. A Neo nem csak a teljes lakosság körében, de Budapesten és vidéken is egyaránt a leghallgatottabb hazai kereskedelmi rádióállomás.

A kereskedelmileg kiemelt, tehát a nagyobb vásárlóerővel bíró 30-49-es, de tágabb értelemben a 25-59-es korosztályban is egyértelmű a Neo fölénye és növekvő a népszerűsége.

A reklámozóknak fontos

A Class FM viszont másképp gondolja, hiszen a kereskedelmileg fontos célcsoportban, azaz a 15-49 év közöttiek körében már 11 hónapja ez a rádió vezet. A reklámozók a 15-59 év közötti korcsoport hallgatottsági adatai alapján fizetnek a rádióknak, így ez tűnik a fontosabb eredménynek.

A GfK Ipsos adatai alapján a kereskedelmileg fontos célcsoportban ismét a Class FM és Sebestyén Balázsék reggeli műsora bizonyult a a leghallgatottabbnak, így idén eddig minden hónapban felülmúlta a konkurens adókat, ráadásul 220 ezerrel növelte hallgatótáborát január óta.