Az RTL Klub a 2011-es évről, illetve az össznézettségről juttatott el egy nagyszerű, piros színben tobzódó táblázatot (a csatornák a Nielsen nevű nézettségméréssel foglalkozó cégtől kapott táblázatokban előszeretettel emelik ki piros színnel a saját műsoraikra vonatkozó adatokat), amiben a tavalyi év 100 legnézettebb műsora található - legalábbis az ő értelmezésükben. Az RTL Klub fölénye a táblázat értelmében egyébként döbbenetes, az, hogy a főműsoridő 95 százalékát egy tévé nyerje, még soha nem fordult elő a magyar keresedelmi televíziózás rövid történetében.
![stat.png](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/260/2607/26071/2607158_6a966d5b10832ef8dc502aaa8f43deaf_wm.jpg)
A fenti adatsorral van azonban egy kis probléma. Nem is probléma ez, hanem ügyes húzás, a tények kreatív prezentálása, kereshetnénk még rá az eufemizmust de minek. Az RTL természetesen úgy tálalja a számokat, ahogy nekik jobb, és ha ehhez az kell, hogy sorba vegyék a legnézettebb műsorszámokat, azaz egyéni epizódokat, akkor ezt teszik. A táblázatban a 18-49-es, kereskedelmileg fontos célcsoport szerepel, a fogyasztóképes lakosság, akiknek a reklámok szólnak és nem a teljes lakosság nézettsége. Ez egyébként a nemzetközileg is elfogadott trend, de az viszont nem, hogy egy összesített listában nem az adott műsor átlagnézettsége szerepel, hanem egyes epizódokat versenyeztetnek.
![toplista2.png](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/260/2607/26071/2607160_60883945018b458d058bf51f2a1834c7_wm.jpg)
A Tv2 a 2011-et összesítő táblázatában már majdnem a hagyományos módszert alkalmazta, azaz a műsorok csak egyszer szerepelnek benne, de még mindig nem átlagnézettséggel, mint ahogy azt általában szokás az amerikai piacon évtizedek óta, hanem a legnézettebb epizóddal. Így az RTL fölénye már nem annyira lehengerlő, de ettől még egyértelmű: a tíz legnézettebb műsor közé egyetlen Tv2-es program sem került be. Ez a lista is a 18-49-es korosztályra vonatkozik. Átlagot csak egy sajtközleményben kapunk, amiben a Tények sikerét emeli ki a Tv2, és tudatja, hogy a hírműsor 30,7 százalékos közönségarányt ért el 2011-ben, míg az RTL Híradója csak 28,3 százalékot.