Az RBI hivatalos közleménye szerint a papíralapú portfóliójuk eladásával az online piacra koncentrálnak majd, amin az elmúlt öt évben igen erős konkurencia jelentkezett, többek között a mára már meghatározó forrássá váló Deadline Hollywood is. A Deadline tulajdonosa, Nikki Finke már tavaly jelezte blogjában, hogy a Variety idén áprilisra eladósorba kerül, megjegyezve, hogy nem ez az első alkalom, amikor az RBI megpróbálja eladni a lapot: 2008-ban fél éven át árulták, de különösebb érdeklődés nem mutatkozott iránta, és rendkívül drága is volt.
A Variety az elmúlt két évben nagy változásokon ment át, a napilap egyre vékonyabb lett, az újságírók egyre inkább az online tartalomszolgáltatásra fókuszáltak, viszont a lap tulajdonosai nem tudták megtartani azokat a mértékadó figurákat, akik a lap fénykorában azt a szakma csúcsára emelték.
A lap hitelességét egyre többször kérdőjelezték meg, egy nemrég elvégzett felmérés adatai szerint az olvasók a Deadline Hollywoodot tartják a legmegbízhatóbb hollywoodi hírforrásnak, a Variety pedig csak a harmadik - a Hollywood Reporter is megelőzi. A Variety gondjain a pár éve bevezetett fizetős rendszer sem segített, a bevételek közel sem alakultak úgy, mint azt az RBI remélte, az online hírolvasók inkább maradtak az ingyenes tartalom mellett, és nem fizettek a Variety-ért.