Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMCsökkentek a Neo és a Class frekvenciadíjai
A rádiókat üzemeltető két cég, az Advenio Zrt. (Class FM) és az FM1 Konzorcium (Neo FM) 2009-es pályázatában a következőket vállalta: 2009-2011 között fix díjat fizetnek, majd 2011. június 1-től az előre meghatározott 200 millió forintos alapdíj mellett a bevételeik felét is befizetik. A többi pályázó (Danubius, Sláger, Juventus) mindössze a bevételeik 10-15 százalékának befizetését vállalta. A pályázati döntés előtt komoly vita alakult ki arról, hogy a két pályázó alkalmas-e a rádiók üzemeltetésére. 2011. júniusa már eltelt, vagyis régen a fent leírtak szerint kellene eljárni a műsorszolgáltatási díjak beszedéséről.
Az NMHH közben átalakította a díjazási rendszert a pályázati feltételekhez képest. A médiaszabályozásról szóló törvény kimondja, hogy a médiaszolgáltatási díj alapdíjból és díjrészletből áll, ez az állami frekvenciákat használó kereskedelmi rádiók esetében fontos. Az NMHH szerint ezért kellett átalakítani a díjszabást. Ennek következtében a 2009-es rádiópályázatok nyerteseinek akkori hihetetlenül magas vállalását (bevétel legalább 50 százalékának befizetése) nem kell tartaniuk most, mivel már 2011. január 1-jén életbe lépett, és a rádióknak csak júniustól kellett volna fizetniük.
Az Origo információi szerint a felkapcsolást követő másfél évben az Advenio Zrt. a Class Fm-ért évi nettó 700 millió forintot, az FM1 Zrt. a Neo FM után évi nettó 355 millió forintot fizetettt. 2011. júniusában kellett volna átállni a bevételalapú díjfizetésre, de a Médiatanács szerint ez nem passzolt az új médiaszabályozáshoz, ezért arról határoztak, hogy továbbra is fix díjat kell a rádióknak fizetniük. Az Adveniónak 1,5 milliárd forintot, az FM1-nek 771 millió forintot kell fizetnie.