Kétes sikert ért el az m1 a Schmitt-interjúval

2012.04.03. 13:47
Bár a köztévé legnépszerűbb műsora volt a pénteki Schmitt Pál-interjú, a nézettségi versenyt így is elvesztette. A Jóban-rosszbant 239 ezerrel, a Fókuszt 162 ezerrel többen nézték a teljes lakosság körében.

A pénteki Schmitt Pál-interjúra a teljes lakosság körében 1 millió 7 ezren  (20,5 százalékos közönségarány, a 18-49-es korosztályban 288 ezren (16,5 százalék) voltak kíváncsiak. Az m1 ezzel a "műsorral" hosszú idő óta először újra felkerült a Top50-es nézettségi listára, a 40. helyet csípve meg a teljes népesség körében legnépszerűbb műsorok közül.

A köztársasági elnök magyarázkodása ugyanakkor alul maradt a TV2 napi sorozatával és az RTL Klub bulvárhíradójával szemben is. A reklámozóknak legfontosabb korosztályban a Fókusz, a négyévesnél idősebbeknél pedig a Csillagvirág Klinika lett a műsorsáv nyertese.

Az m1-nek ugyanakkor ez a nézőszám is nagy siker, a Híradó egyes adásait leszámítva eddig egyetlen produkciójuk volt az idén, ami megközelítette az egymilliós nézettséget, az Eurovíziós Dalfesztivál második döntője.

Created with Highcharts 4.0.1A Schmitt interjú nézettségeExkluzív interjú Schmitt Pállal (M1)Jóban-rosszban (TV2)Fókusz (RTL Klub)

Ugyanakkor a siker más szempontból sikertelenségnek számít, ugyanis az azóta lemondott köztársasági elnökkel alákérdezős interjút készítő Obersovszky Péter miatt a közmédia újabb hiteltelenségi válságot szenvedett, ami a külföldi sajtóba is bekerült. A riporter-műsorvezető ráadásul a vasárnap esti A lényeg című műsorában a Schmitt Pál kisdoktorija körül kialakult helyzetről "Karaktergyilkosság kísérlet" címmel számolt be, és a kb. tízperces interjúból pedig hét percet megismételtek.

Az Index hétfői megkeresésére az MTVA úgy válaszolt, hogy nem indítanak vizsgálatot az interjú miatt. Az NMHH-hoz hétfő délutánig pedig egyetlen panasz sem érkezett.



Bezárás