Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMAz új médiatörvény szerint a reklámok hangereje nem lehet nagyobb a környező műsorszámok hangerejénél. A nézői panaszok mellett a hatósági mérések is igazolták, hogy a televíziók még mindig nem tartják be a reklámhangerőre vonatkozó szabályokat.
Tavaly január óta az NMHH műsorfigyelői egy speciális szoftver segítségével mérik a reklámok és a környezetükben sugárzott műsorok átlagos hangereje közötti eltérést. Tavaly szeptemberig a Médiatanács néhány hónap türelmi időt adott a médiaszolgáltatóknak, hogy felkészüljenek az új szabályozásra, ez idő alatt csak az olyan kiugróan magas hangerő-ingadozásokat mérték, amelyek már zavaróak lehettek a tévénézők számára.
Hat csatornát (Duna Televízió, Duna World, m1, m2, RTL Klub, TV2) havonta vizsgál a hatóság, ezen felül havonta még egy, véletlenszerűen kiválasztott nagy jelentőségű médiaszolgáltatót is ellenőriznek. A tavaly októberi adatok szerint a Duna Televízió negyvennyolc, az m1 és az m2 hat, az RTL Klub pedig negyvenkét alkalommal sértette meg a médiatörvény reklámhangerőre vonatkozó előírását.
Az NMHH kiemelte: a számos lakossági panasz igazolja, hogy a tévénézőket különösen zavarják a hangos reklámok. A Médiatanács ezért felhívta az ellenőrzés alá vett és jogszabálysértő televíziókat, hogy tegyenek eleget a törvényi előírásoknak, és tartózkodjanak a jogsértésektől.
„A hatóság elsődleges célja nem a pénzbírságok kiszabása, hanem a televíziónézők érdekeinek védelme, illetve a médiaszolgáltatók jogkövető magatartásának ösztönzése" – írták a közleményben. Az NMHH műsorfigyelő osztálya továbbra is folytatja a reklámhangerőre vonatkozó vizsgálatait.