A Gazdasági- és Versenyhivatal pénteki határozatában megállapította, hogy az RTL Klub tavaly tavaszi reklámkampányában torzan mutatta be a TV2-vel szembeni nézettségi fölényét. A félrevezető összehasonlító hirdetések miatt a csatornának várhatóan 10 millió forintot kell fizetnie.
Az RTL Klub még tavaly tavasszal indított reklámkampányt több országos lapban, amiben RTL és a TV2 nézettsége közti különbséget zsiráfok, hangfalak és limuzinok segítségével szemléltette. A GVH a kampány vizsgálva azt sérelmezte, hogy bár az RTL a megcsillagozott apró betűs részekben elismerte, hogy a fölénye nem totális – csak a főműsoridőben és a 18-49-es korosztályban mért nézettségre vonatkozik -, a reklám vizuálisan mégis azt sugallta, hogy a csatorna általában is jobban teljesít riválisánál.
A GVH pénteki közleménye szerint a vizsgálat során végül arra a döntésre jutott, hogy a vizsgált reklámok nem felelnek meg az összehasonlító reklámokkal szemben támasztott tárgyilagosság követelményének, és alkalmasak a fogyasztók megtévesztésére is. A GVH ezért 10 millió forintos bírságot szabott ki az RTL-re, melynek megállapításában súlyosbító körülményként vette figyelembe azt a tényt, hogy a jogsértő reklámok a fogyasztók széles köréhez jutottak el, ellenben enyhítő körülménynek tudta be a kampány rövid időtartamát – a hirdetések ugyanis csak két hétig, 2011 március 30. és április 16. között voltak láthatók -, illetve azt, hogy a reklámok apró betűs részekben közölték a valós adatokat. A Gazdasági- és Versenyhivatal azt is elismerte, hogy a reklámok képi megjelenítésével kapcsolatos elvárások még nem kristályosodtak ki a hazai reklámgyakorlatban.