Egyre kevesebben tévéznek a Nielsen szerint

2012.09.11. 14:47
Az amerikai háztartások háromnegyedében nem nézik a hagyományos tévéadásokat, de attól még használják a TV-t.

Egyre több az olyan amerikai háztartás, ahol nem nézik a hagyományos tévéadásokat, de ez nem jelenti azt, hogy ne használnák a tévét – adta hírül a CBS News. A Nielsen legfrissebb jelentése szerint a vizsgált ötmillió háztartás háromnegyedének nincs sem földi sugárzású, sem kábelen, műholdon vagy más telekommunikációs szolgáltatás útján érkező tévéadása, mégis használnak tévét. „Az ilyen háztartások nagy része megelégszik azzal, hogy a tévén videojátékot játszik, DVD-t néz vagy olyan szolgáltatásokat vesz igénybe, mint a Netflix és az Apple TV”, nyilatkozta Dounia Turrill, a Nielsen fogyasztói szokásokat vizsgáló munkatársa.

A Nielsen felmérése rámutat, hogyan alakulnak át fokozatosan a televíziós szolgáltatások. A változás három évvel ezelőtt kezdődött, amikor még a tévével rendelkező háztartások 99%-ába érkezett tévéadás valamilyen formában. Mostanra ez az érték 96% alá csökkent. „A csökkenésnek részben gazdasági okai vannak. A hagyományos televíziós szolgáltatást könnyen lemondják azok az emberek, akik azon küszködnek, hogy kijöjjenek a havi fizetésükből”, fejtegeti a Nielsen. „Az említett változások miatt a Nielsen megfontolásra érdemesnek tartja, hogy újradefiniálja a televíziós háztartások fogalmát azért, hogy belekerüljenek a hagyományos TV-adás helyett a Netflix vagy más cégek hasonló szolgáltatásait igénybe vevő ügyfelek is”, mondta Turrill.

„2012 első három hónapjában 2%-kal csökkent a hagyományos tévénézéssel töltött átlagos idő az előző évhez képest”, áll a Nielsen jelentésében. „Ez annak köszönhető, hogy az emberek nagyobb arányban néznek digitálisan rögzített videókat vagy internetes tartalmakat akár a TV képernyőjén, akár számítógépen vagy mobiltelefonon.”„Egy tipikus fogyasztó 14 percet tölt egy nap játékkonzol használatával, ez az adat természetesen azokra vonatkozik, akiknek van otthon Wii-jük, Xbox-uk vagy Playstation 3-uk”, mondta Turrill. „Ezeket az eszközöket előszeretettel használják arra is, hogy videót játsszanak le velük. A játékkonzolok egyre inkább önálló szórakoztató egységgé válnak”, állapította meg a Nielsen munkatársa.

„A 65 év felettiek átlagosan közel 48 órát töltenek el tévénézéssel egy héten. A skála másik végén a 12-17 éves korosztály áll, akik átlagosan 22 percet tévéznek hetente”, adja hírül a Nielsen. „Az afroamerikaiak átlagosan 210 órát tévéznek egy hónapban, jóval meghaladva a fehérekre (közel 153 óra), a spanyolajkúakra (131 óra) és az ázsiai-amerikaiakra (100 óra) vonatkozó értékeket”, teszi közzé a jelentés.