Zuhan a Voice nézettsége

2012.11.21. 13:21 Módosítva: 2012.11.21. 14:27
A TV2 tehetségkutató műsorát még soha nem nézték ilyen kevesen, mint múlt pénteken, bezzeg az X-Faktor már a 2,1 milliós nézettségnél tart.

Furán alakul a The Voice nézettsége, míg a harmadik adásig nőtt a nézettsége (1,3 millióról 1,59 millióra), a negyedik adásra megtört a lendület (1,2 millió) a múlt pénteki ötödik részre pedig lecsökkent 1 millió 180 ezer nézőre a teljes népesség körében.

2012-11-21 1118.png

Az eredmény a 18-49-es korosztályban még riasztóbb lehet a TV2 számára, a múlt pénteki adást ugyanis 100 ezerrel kevesebben látták, mint az első részt (509 ezer - 611 ezer), ami azt jelenti, hogy az indulás óta elvesztették nézőik egyhatodát, ami nem kevés. A fiatalok körében szintén a harmadik adás volt a legnézettebb, akkor 667 ezren látták a lelkiző Caramelt, a negyedikre viszont visszaesett a lelkesedés, és már csak 549 ezren nézték, míg egy hét alatt újabb 40 ezren mondtak le róla.

Pedig ez még csak a válogatás fázisa volt, amik hagyományosan nézettebbek, mint a szelektálási folyamat, ami csak most pénteken kezdődik, amikor a mentorok csapatai egymásnak esnek. A The Voice sikertelensége azért is érthetetlen, mert szakmai szemmel sokkal színvonalasabb, mint a konkurens csatornán futó X-Faktor, több a jó hangú énekes, jobban szerkesztett a műsor, és a zsűriben is van szerethető-gyülölhető karakter. A műsor azonban hiába van más napon, mint az X-Faktor, az RTL Klub tehetségkutatója jóval hamarabb elindult, és úgy tűnik, hogy jobban is sikerül megtartania a nézőit.

Most szombaton ismét 2,1 millió néző felett teljesített a show, és ezzel újra a Top1. helyet érdemelte ki. A teljes lakosság tekintetében az X-Faktor nem nagyon hullámzik, két hete 2 millió 88 ezer, október elején 2 millió 157 ezer, szeptember közepén 2 millió 224 ezren nézték. Ráadásul az éppen tévé előtt ülők közönségarányát tekintve is jobban áll az RTL tehetségkutatója, a most szombati 43 százalékos eredménnyel szemben elég beszédes a The Voice 26,5 százaléka.

De az RTL büszke lehet új kvízshow-jára, A kódra is, ami úgy tűnik, hogy mindkét korcsoportot meggyőzte, a fiatalok között a Top6-8. helyet, a 4 évesnél idősebbek körében a Top3-4. és a Top7-8. helyet is ez a műsor foglalja el. Nem meglepetésre a többi toplistás a Barátok közt, az RTL Híradója, és a fiatalok körében az Alkonyat című film szerepel az első tízben. A Házasodna a gazda viszont nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, a múlt heti adást 1 millió 263 ezren nézték, és ezzel csak a Top20. helyet csípte meg.

A TV2-nek azonban nemcsak a The Voice nem hoz sikert, mára elérték, hogy a 18-49-es toplistán a tehetségkutatót leszámítva először csak a Top27. helyen szerepeljenek (Jóban Rosszban), de a teljes népességben is csak a Top19. helyet csípték meg (Tények). Így aztán nem véletlen, hogy a főműsoridős, 18-49-es közönségarányt tekintve több mint 10 százalék választja el őket az RTL Klubtól: 1. RTL 28,9, 2. TV2 17, 3. m1 7,2 (a Forma-1 vasárnapi futama miatt, ami 22,8 százalékos közönségarányt ért el), 4. Cool 5,3, 5. Viasat 3,9, 6. Film+ 3,8 százalék.