Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
10. Carlton Draught - Beer Chase
A listán tizedik egy nagyon vicces, a tipikus autósüldözéses filmekből (is) hülyét csináló sörreklám pár bankrablóval, rendőrrel, rohanással és a kiömlés lehetőségével megfenyegetett, csapolt sörrel teli poharakkal.
9. Axe - Susan Glenn
A férfi illatszergyártó általában a szexista vonalat képviseli hirdetéseiben, azt sugallva, hogy a legnyomorultabb geek is szívdöglsztő lesz azon nyomban, ha magára fújja/keni a cég termékeit. Az idei kínálatban viszont akadt egy olyan darab, a Kiefer Sutherland narrálásával és nyúlfaroknyi szerepeltetésével készült Susan Glenn, amiben egy gimis szerelem kínjai kerülnek előtérbe, váratlanul ízlésesen és visszafogottan.
8. Procter & Gamble - Best Job
A londoni olimpiára készült reklám itthon is tarolt, nagyon kőszívűnek is kell lenni ahhoz, hogy legalább egy könnycsepp ki ne gördüljön az ember szeme sarkából az anyukák láttán, akik minden feláldoznak a gyerekük álmaiért. Nálunk ez az év legjobbja.
7. Chrysler - It's Halftime in America
Clint Eastwood kétperces kisfilmje az Emmy-díjas Born of Fire egyenes folytatása és a detroiti auógyárak és munkásaik előtt tiszteleg, megénekli a gazdasági válság sújtotta kisembert, egyben lelkesít, felemel és magéval ragad. Eastwood hangjától és arca minden élő ember lenyűgöz, akit nem, az kezdjen el gondolkodni, hogy biztos ver-e a szíve.
6. Red Bull - Red Bull Stratos
Formabontó az energiaital-gyártó filmje, de ikonikus, így helye van a listán, ezzel egyetértünk az Adweek szerkesztőivel. Felix Baumgartner nyolcmillió YouTube falhasználó szeme láttára lépett ki fémbölcsőjéből a nagy büdös semmibe, és ékezett le a földre nyolc perccel később. Baumgartner mellett a Red Bull is iszonyú nagy kockázatot vállalt az október 14-i mutatvánnyal, hiszen ha az ugrás tragédiába torkollik, a cég soha nem lábal ki a pr-rémálomból.
5. Old Milwaukee - Field Cut Off
Egy olyan sörmárka áll a lista felénél, amit itthon nem nagyon forgalmaznak. Kár, a reklámfilmjeik tényleg szórakoztatók, mint például ez is, amit Will Ferrell komikussal készítettek és amit a Super Bowl (az amerikaifutball-bajnokság döntője) alatt sugároztak, de csak egy városban. Azóta készült több is ebben a sorozatban.
4. DirecTV - Charlie Sheen
Az egyik legnagyobb amerikai műholdas tévés szolgáltató idei reklámfilmjei mind arra épülnek, hogy ha nincs műholdas tévénk, csak kábeles, akkor rossz döntéseket hozunk. Például berúgunk egy kocsmába, elmegyünk egy török fürdőbe, összebandázunk Charlie Sheennel és a Szakasz nagyjeleneteit adjuk elő egy szállodai szobában. Szerintünk nem ez a legjobb, de mindegy.
3. Widerøe Airlines - Grandpa's Magic Trick
A norvég légitársaság végtelenül aranyos filmje pillanatok alatt az internet kedvence lett, joggal. Egy nagyszerű ötletet valósítanak meg benne hiba nélkül.
2. Nike - Jogger
Klasszikus Nike-reklám, vizuálisan egyszerű, de az üzenet átmegy, ezúttal egy 12 éves, túlsúlyos kocogó képében, aki rendületlenül rója a kilométereket az ohiói London melletti köves úton.
1. The Guardian - Three Little Pigs
Ha nem lenne a listán a P&G, mindenképpen a brit napilap reklámfilmjére voksolnánk, amiben a három kismalac történetéről a modern újságírásnak köszönhetően derülnek ki új részletek. A kétperces videóban több fordulat, csavar és hitelesség szorult, mint egy jobb magyar sorozat egész évadába.