Nem segített a The Voice-on az X-Faktor vége

2012.12.27. 12:57
Bár mindenki úgy tippelte, hogy miután véget ér az X-Faktor, szárnyalni kezd a The Voice, éppen az ellenkezője történt. A teljes népességnek mindössze az egynegyede látta, de a fiatalok körében is csökkent a közönségaránya.

Hiába írtuk meg mi is, hogy a The Voice-ban sokkal jobb előadók vannak, mint a három X-Faktor szériában összesen voltak, a nézők úgy tűnik, hogy nem osztják rajongásunkat.

Míg két hete 1,124 millió néző látta a TV2 tehetségkutatóját, a The Voice első adására már csak 1 millió 10 ezren voltak kíváncsiak, és ezzel a teljes népesség körében csak a Top47. helyet érte el.

51

A fiatalok körében is csökkent a nézőszám, két hete 483 ezer nézővel (26,5 százalékos közönségarány) a Top13. helyre küzdötte fel magát a műsor, a múlt pénteki adást 444 ezren látták csak, ami a Top23. helyre volt csak elég.

Az október 12-én indult műsornak, ami eddig a minimálisan elvárható 1,5 milliós nézőszámot csak kétszer tudta hozni, azonban még van esélye feljutni a legnézettebb műsorok közé, mivel februárig még számtalan izgalmas forduló várható, most pénteken például 12 énekesből 4-et küldenek haza.

Az RTL Klub szárnyalása azonban az X-Faktor vége után sem szakadt meg, a 4 évnél idősebbek körében a Top21. helyig, a 18-49 éves korosztályban pedig a Top22. helyig uralják a legnézettebb műsorok mezőnyét. A múlt héten a hétfői Híradó vitte a legtöbb nézőt, amit másfél millióan láttak (33,6 százalékos közönségarány), de az első tízben ott van a Barátok közt mind az öt része, A kód három kiadása és A házasodna a gazda nevű társkereső reality, amit 1,384 ezren néztek meg szerdán. A fiataloknál hasonló a lista, de ők kedvelték még a Télbratyó című amerikai vígjátékot (29,3 százalékos közönségarány) és a hétfői Fókuszt is (28,4 százalékos közönségarány).

Bár a két héttel ezelőtti eredményéhez képest javított a TV2 a 18-49-es korosztályban főműsoridőben mért átlagos közönségarányát tekintve (16-ról 18,4 százalékra), de ez még mindig csak a 2. helyre volt elég az RTL Klub 26,7 százalékához képest (két hete még 30,5 százalék volt). A harmadik helyen most is a Cool áll (5,1), a 4.-en a Viasat3 (4,6), az m1 viszont felküzdötte magát az utolsó előtti helyre, mivel a két hete mért adatokhoz képest (3,6) kissé javított átlagos közönségarányán (4,2).