Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTöbb hírműsort nézünk a tévében
2012 utolsó negyedévében napi 297 percet töltöttek a magyarok a tévé előtt ülve, 3 perccel kevesebbet, mint 2011 azonos időszakában - derült ki a Nielsen Közönségméréséből.
Az ötven felettieknél nem csökkent az arány, ők naponta változatlanul 389 percet tévéznek. A reklámozóknak legfontosabb korosztályban (18-49 évesek) 2 perccel, míg a 4-17 éveseknél napi 12 perccel csökkent a tévézés aránya egy év alatt, de így is naponta 3 óra 14 percet töltenek a készülék előtt.
A tévés piac szétaprózodása miatt az országos sugárzású kereskedelmi csatornák nézettsége egy év alatt majdnem két százalékot csökkent (36,3-34,7), a TV2 és az RTL Klub "veszteségéből" úgy tűnik, hogy az általános szórakoztató csatornák profitáltak, melyeknek majdnem ennyivel nőtt a közönségaránya (13,6-15,5 százalék).
A közszolgálati (13,4 százalék), film- és ismeretterjesztő csatornák megőrizték nézőiket, a gyerek- és a zenecsatornák vesztettek közönségarányukból, míg a hírműsorokat sugárzó tévék egy év alatt 0,4 százalékkal növelték népszerűségüket (4,3 százalékra).
Az aktuálpolitikai és gazdasági hírekre való éhségünket jól mutatja az is, hogy a Nielsen kutatása szerint míg ebből a műsortípusból 3,2 százalékot kínálnak a csatornák, az ilyen típusú műsorok fogyasztása 0,6 százalékkal nőtt egy év alatt.
Ennél jobban már csak a zenei műsorokra vagyuk vevők (0,7 százalék), míg a nem zenei szórakoztató műsorokról szoktunk le a legjobban (1,2 százalék). A legtöbbet változatlanul a nem zenei fikciós műsorukat nézzük (26,7), ezt a mozifilmek (18,6) követik. A legkevesebbet pedig a sport (2,5) és a vallási tárgyú műsorokat (0,2 százalék) fogyasztjuk.