Auguszta
-3 °C
2 °C

Prémium bulvárlapként támadt fel a Kurír

2013.02.06. 13:57

Kedden reggel feltámadt a 90-es évek egyik legismertebb magyar napilapja, a Kurír. A nyomtatott formátum helyett helyett online megjelenést választó lap a kurir.hu címen érhető el, jelenleg épp a márciusig tartó „éles tesztidőszak" zajlik. Az oldal főszerkesztője, Kotsis Márk két volt Magyar Rádiós kollégájával csapott le a jól ismert logóra még 2006-ban: „Néhány százezer forintért már ekkor időszaki védjegytulajdonosok lettünk, csak utána elsodort minket az élet egymástól. Fél éve viszont bejegyeztettük a lapot a Médiahatóságnál, és hamarosan megkötjük az első hirdetői szerződéseket. Március elején indulunk be igazán" - nyilatkozta Kotsis.

Bugyivillantás és vérhíradó nélkül

Az új Kurír prémium bulvárujságként próbálja eladni magát, de a főszerkesztő szerint ez nem azt jelenti, hogy egyszerre akarnak az Index, az Origó, a Blikk és a Bors konkurensei lenni. „Nem akarunk nagy hírgyűjtő portál lenni, ahol az olvasók 10 hírt is megnéznek egymás után. A vérhíradót, a bugyivillantást és a pártpolitikát is kerülni fogjuk.De minden reggel akarunk egy olyan cikket, amit a reggeli kávé mellett végig lehet olvasni, mert jó a stílusa - folytatja a főszerkesztő. -  A közösségi médiásban és a blogszférában is a történetek a fontosak, nem a hírek, én pedig úgy gondolom, hogy van egy olyan tartalomfogyasztó tábor ma Magyarországon, aki kíváncsi lesz ránk, mert történeteket akar." Kotsis egyelőre optimista: „Egy napja publikus az oldal. 30 ezres egyedi látogatószám a terv egy év múlva ilyenkorra."

A Kurír stábjában sok az olyan közmédiából jött exrádiós, akiknek egyelőre nincs új munkájuk, viszont a hozzáállásuk alapjaiban meghatározza a lap arculatát. Az új Kurír nem vállal jogfolytonosságot a korábbi Kurírral, hiszen ahogy a főszerkesztő fogalmazott: „Csak egy márkavédjegyet vettünk meg, amit most üzleti célra használunk. Viszont a 90-es évekbeli Kurirnak volt egy szép emléke és markáns stílusa, e mellé akarjuk visszahozni az olyan közéleti és kulturális rádióműsorok értékit, mint a 16 óra, A szólás szabadsága vagy a 30 perc alatt a Föld körül. Persze nem azzal a merevséggel, ami a közmédiát jellemzi."

Régen minden jobb volt, főleg a bulvár

1992 kurir
Fotó: retronom.hu

A Kurír eredetileg egy 1990-ben elinduló, országos politikai napilap volt, amit az osztrák Denton AG adott ki. A bulvármédia megszokott, harsogó címeivel a mellvillantós celebbotrányok mellett közéleti szereplőkről is írtak, sőt, a politikusok nyerészkedős-áfacsalós titkait többször is a Kurír munaktársai leplezték le (egyes vélekedések szerint pont ez lett az újság veszte: olyan ügyekről írtak, amivel a hatalom tyúkszemére tapostak). A Kurír többszöri tulajdonosváltás után végül a Postabank tulajdonába került, de a 98-ban kirobbant Postabank-botrány lavinaként temette maga alá az akkor már veszteséges lapot.

A Kurír utoljára 2001-ben, a Mai Nap és a Blikk összeolvadása után támadt fel hamvaiból. Akkor azok a mai napos újságírók készítették, akik a fúzió után már nem kaptak munkát a Blikknél. A Kurír akkori főszerkesztője a Mai Nap régi főszerkesztő-helyettese, Riskó Géza volt, a tulajdonosa pedig Deutsch Péter, Deutsch Tamás testvére.