Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMKínában dübörög az audiovizuális tartalomfogyasztás
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Kína élre tör nemcsak a televízió, hanem a mozi piacán is. Az ország jegypénztárakból származó bevételei megelőzték Japánét, amivel Kína a világ második legjelentősebb mozipiacává vált – derült ki a Motion Picture Association of America mozilátogatási statisztikákat elemző jelentéséből. Az országnak tavaly 2,7 milliárd dollár bevétele származott az értékesített belépőkből, míg két évvel korábban ez az összeg még „csupán” kétmilliárdnál tartott. Összehasonlításképp: Japán bevételei 2011-ben még 2,3 milliárd dollár körül alakultak, majd a következő év enyhe növekedése révén mindössze 2,4 milliárdra sikerült növelnie a nyereségeit.
„Kínában naponta átlagosan tíz új mozivásznat állítanak fel” – mondta az MPAA feje, Chris Dodd, érzékeltetve a piac dinamikus növekedését. „Hatalmas az igény a termékeinkre, és a filmjeink szerencsére jól teljesítenek”. Ezzel utalt többek közt arra a közelmúltbeli megállapodásra is, amely a korábbi tizennégy helyett harminc film kínai bemutatását engedélyezi a hollywoodi stúdiók számára. Ami még ennél is fontosabb, hogy a kínai vállalatokat nem korlátozzák piaci szándékaik megvalósításában. A nagyobb mozik érdeke, hogy minél több jegyet értékesítsenek, közben pedig mindvégig szem előtt tartják, hogy az amerikai művek egészen elképesztő mennyiségű nézőt vonzanak be a távol-keleti országban.
Néhány amerikai filmgyártót tavaly például kifejezetten aggasztott az a tény, hogy legnagyobb dobásaikat – a Warner Bros Batmanjét, a Sony Csodálatos Pókemberjét és a Fox Prometheusát – ugyanazon a héten mutatták be. A piac gazdasági erejét bizonyítja, hogy mindezek ellenére mindhárom alkotás remekül teljesített.
De nemcsak a mozik piacán győzte le Kína Japánt. Egy brit kutatás eredményei alapján a kínai előfizetéses tévézés vált a világ második számú prémiumtelevíziós piacává. Így az amerikai műsorszórás mögött haladva Kínáé lett a legjövedelmezőbb tévés piac, maga mögé parancsolva ezzel Japánt. A 2012-es adatokat bemutató kutatás alapján egyértelmű és erőteljes növekedés tapasztalható az ázsiai és csendes óceáni régióban.
A fizetős csatornákból származó bevételek a térségben 2018-ra várhatóan meghaladják a 43 milliárd dollárt is. A becslések szerint a nyereségek Indonéziában, Pakisztánban, a Fülöp-szigeteken, Thaiföldön és Vietnámban 2018-ig megduplázódnak majd. Amennyiben hihetünk az iparági jóslatoknak, öt év múlva Indiában 158 millió, míg Kínában 313 millió háztartás rendelkezik majd tévéelőfizetéssel.