További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A Netflix sikere nem meglepő, hiszen eddig is ugrásszerűen terjeszkedett az USA-ban, az év eddigi három hónapjában pedog további kétmillió amerikai fizetett elő a szolgáltatásra. Ezzel 29,2 millió előfizetőjük van, mintegy félmillióval több, mint az HBO-nak. A Netflix ráadásul olcsóbb is, mint az HBO (havi 8 dollárba kerül az HBO minimum 20 dollárjával szemben, amihez ugye egy kábeltévés csomag is szükségeltetik). Az USA-n kívül az HBO még mindig jócskán vezet, hiszen a Netflix csak pár országban érhető el, míg a mozicsatorna szinte mindenütt.
A Netflix tulajdonképpen az HBO által kitaposott ösvényen halad, csak sokkal gyorsabban. Mindkét cég olyan filmekkel kezdte tevékenységét, amiket már nem vetítenek a mozik, aztán jöttek a blockbusterek, majd a saját gyártás, amibe az HBO 1997-ben az Oz című börtönös sorozattal vágott bele, a Netflix pedig idén, egy House of Cards című politikai krimivel. Az HBO is látta, hogy a saját gyártás és az exkluzív tartalom sokkal több előfizetőt bevonz, mint a Rendőrakadémia 5, és a Netflix is előjött már következő sorozatával, a Hemlock Grove című horrorral.
A hírre az HBO minden bizonnyal felgyorsítja az HBO GO nevű online szolgáltatásának kiterjesztését (eddig csak meglévő kábeles előfizetés mellé adták) és hamarosan önálló termékként is előfizethető lesz - ami viszont a kábeles üzletnek tesz majd be, hiszen ha valakinek csak a Trónok harca vagy a Gengszterkorzó kell, akor nem fog előfizetni a kábeltévére, csak a GO-ra.
A Netfilx ezzel a 29,2 millió előfizetővek a legnézettebb kábeltévének számít az USA-ban, még akkor is, ha technikailag nem ugyanabba a kategóriába tartozik, mint az HBO vagy a többi kábelen fogható adó. A közönsége ugyanis nagyjából ugyanaz, és ez meglátszik a Quartz.com felmérésében is: az egyes amerikai háztartások átlagosan napi 87 percen át nézik műsorát, ami bőven meghaladja a "hivatalos" kábeltévék eredményét (a második a Disney Channel mellesleg).
Az is érdekes, hogy egy felmérés szerint a Netflix az amerikai sávszélességet is uralja, a letöltésnek számító adatforgalom 33 százaléka a cég szerverein fut át, ami több, mint készer annyi, mint a YouTube 14,8 százalékos forgalma. A cég részvényeinek értéke ennek megfelelően szépen emelkedik, a tavalyi évhez képest 134 százalékon áll, ami ahhoz képest, hogy 2011-ben egy rossz ütemben bevezetett és rosszul kommunikált előfizetési-díj emelés miatt majdnem beleálltak a földbe.
Az új király viszont nem sokáig ülhet a babárjain nyugodtan: az Amazon 16 pilotot forgatott le, és tesztel éppen az eredetileg köbnyváruháznak indult amazon.com-on, a Microsoft pedig az XBox-ra fejleszt saját tartalmat, főleg sorozatokat. Ha a Netflix nem vigyáz, pár éven belül lemaradnak.