Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMA kereskedelmi tévét nem érdekli a belpolitika
A médiaműhely első alkalommal készítette el az M1, a Duna, a Kossuth Rádió, a TV2 és az RTL Klub esti főhíradóinak negyedéves elemzését, amelynek eredményeit Antal Zsolt, a műhely vezetője ismertette. Az elemzés során csaknem 9 ezer hírt vizsgáltak, ezek több mint 37 százaléka szólt belpolitikai kérdésekről. Ebben a tekintetben a Kossuth Rádió volt a legaktívabb, híreik csaknem 60 százaléka magyar vonatkozású volt, míg a legalacsonyabb a TV2-nél (13 százalék). Az M1-en az arány több mint 50, a Dunán 46, az RTL Klubon pedig 22 százalék volt.
A legtöbb tudósítást az RTL Klub tette közzé, míg a legkevesebbet a Duna, a legtöbb balesetről és bűnügyről szóló hírről pedig a TV2 számolt be, az összes hír 41 százalékában, de a leghosszabb híradót is ez a csatorna készítette. A közszolgálati csatornák hírei között a legnagyobb arányt a politikai hírek tették ki, míg a kereskedelmieken baleseti, bűnügyi hírek.
Az összesítés szerint egy hírben átlagosan valamivel több mint két szereplő álláspontja jelenik meg, ezen belül a kormányé 24 százalékban kapott helyet, a Fideszé több mint 10 százalékban, a KDNP-é 1,5, az MSZP-é 8 százalékban, míg a Jobbik aránya 3, a DK-é 1, az Együtt 2014-PM-é 2, az LMP-é pedig 2,6 százalék volt. A többit az önkormányzatok, külföldi szereplők, valamint szakértői vagy civil vélemények tették ki. A magyar vonatkozású hírekben a leggyakoribb téma szakpolitikai volt, valamint gazdaságpolitikai, önkormányzati, pártpolitikai, külpolitikai.
Az eredmények ismertetése után Kotroczó Róbert, az RTL Klub hírigazgatója arról számolt be, hogy szerkesztőik inkább a témák érdekességét nézik, mivel a nézők megtartása és új nézők szerzése a kereskedelmi tévék legnagyobb dilemmája. Ezért nem csak azt tekintik kihívásnak, hány témát forgatnak le, hanem azt is: le tudja-e kötni a nézőket.
György Bence, a TV2 aktuális műsorok vezető szerkesztője elmondta, hogy a hírműsorok a legsikeresebb műsoraik közé tartoznak. Hozzátette, törvényi kötelezettség nélkül is együttműködést kötöttek a katasztrófavédelemmel, hogy a fontos információkat eljuttassák a nézőkhöz.